2 Ocak 2018 Salı

Dünya Affetme Gününe Davet


Günümüzde dünyada ve ülkemizde özel gün adı altında kutlanan onlarca gün var. Aklınıza hangileri geliyor mesela? Ben en çok bilinenlerden  birkaç tane sayayım:

Örneğin, Sevgililer günü, Anneler günü, Babalar günü, Hemşireler günü, Dünya kadınlar günü…

Başka? Daha az bilinenlerden;

Dünya gümrük günü, Nato günü, Türkiye istatistik günü, Avrupa günü…Liste uzayıp gidiyor.

İhdas edilen her gün kendi içerisinde değerlidir elbette. Burada şu günler değerlidir, bu günler değersizdir diye bir ayrım yapmak düşüncesinde değilim. Sadece tüm bu özel günler arasında, anlamlı, en özel olabilecek, birkaç yıl önce başlatılan(2014), kaynağını da Peygamberimizin(a.s) sünnetinden alan bir günden bahsetmek istiyorum;  “11 Ocak Dünya Affetme Günü”

Peki Nedir Dünya Affetme Günü?

Kısaca şöyle tanımlanır: “Unutulmuş bir sünnet olan "Affetmek" düsturunu bütün insanlığa yeniden kazandırmak için şahsımıza veya kurumumuza yapılmış ve hata olarak değerlendirdiğiniz bir davranış sahibini affetme günü...

Bu günde ne yapıyoruz?

Öncelikle dönüp, içimize, kalbimize, zihnimize bakıyoruz. Orada kendisine küs olduğumuz, kırıldığımız, bize karşı hatalar yapmış, yanlışlar yapmış, kısaca her ne sebeple olursa olsun, bir türlü affedemediğimiz insanları, kurumları vb. buluyoruz. Onlarla bir kez daha yüzleşiyoruz içimizden. Ve sonra, bugünün hatırına, peygamberimizin bir sünneti olduğu bilinciyle, Rabbimize dönüp, onun rızası için o kişiyi/kurumu affediyoruz.

Bu kadar basit ve bir o kadar da zor.

Dünya Affetme Günü etkinliklerinin ilki, benim de hocalarımdan olan Doç. Dr. Şaban Öz tarafından 2014 yılında, Siyer Araştırmaları gurubunda başlatıldı. Ben ilk günden bu yana takipçisi olduğum için biliyorum ki çok güzel şeyler yaşandı. İnsanlar bu zamana kadar affedemedikleri insanları, Allah rızası için affettiler. Bu yıl da yine etkinlikler başladı. Ben de bu vesileyle Affetme Gününü duyurmak ve etkinliklere davet etmek istiyorum.

11 Ocak günü siz de affetme hikayelerinizi gerek bloglarınızda gerekse aşağıda vereceğim sosyal medya hesaplarında paylaşabilirsiniz. Bir sünnetin ihyası adına daha fazla kişiye ulaştırmak isteyen herkes davetlidir.

Affetme günü etkinliklerine ve siyer araştırmaları gurubuna buradan ulaşabilirsiniz:

Önceki Yıllara ait etkinliklere de aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz:

İnstagram ve Twitter üzerinden de aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.

Başta Doç. Dr. Şaban Öz hocam olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Allah herkesten razı olsun.


Bir sünnetin ihyası adına, 11 Ocak Mekke’nin Fethi ve Affetme Günü hatırına ve tabi Allah rızası için affedelim, iyi olsun.


9 yorum:

  1. İlkkez duyduğum affetme günü nilgilendirmesi davetiniz için teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.
      Dediğim gibi yeni bir etkinlik. Katılmak isterseniz beklerim ve memnun olurum.

      Sil
    2. Davete icabet ederiz tabiki... sanırım. Etkinliğe hakim olabilmek için tekrar konuyu incelemem gerekecek... :)

      Sil
  2. Ne kadar etkili olur bilmem..Rabbim bereket versin inşallah böyle günler daha çok gerekli..o gün yaklaşınca tekrar hatırlatır mısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayret bizden, başarı Allah'tandır. Duyurusunu yapalım, belki birilerine vesile olur.
      Tekrar hatırlatma duyurusu yaparım inşallah.

      Sil
  3. İlk kez duydum bu günü ama çok hoşuma gitti gerçekten, çok anlamlı ve Peygamberimizim sünneti olması sebebiyle de çok önemli bir günmüş. Bu günü duymamıza vesile olduğunuz için çok teşekkür ederim ve yazınızı paylaşıyorum ki daha çok kişi görsün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir şeye vesile olduğum için çok mutlu oldum. Çok anlamlı bir gün gerçekten. Kişi Allah rızası için yaparsa hayırlara vesile olur inşallah.
      Paylaşırsanız daha da memnun olurum. Teşekkür ederim. Allah razı olsun. (:

      Sil
  4. Basit gibi görünen zor işlerden. Hayırlı işlerde nefs devreye girdiğinden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten. Affettim demek çok kolay ama onu gerçekten yapabilmek çok zor.

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.