19 Aralık 2017 Salı

Beyda'nın Kitaplığı ve Hayata Genç Bakış - Blog Keşif #1


Geçtiğimiz haftalarda düzenlemiş olduğumuz Blog Keşif Etkinliğinin ilk misafirleriyle karşınızdayız. İlk misafirleri diyorum çünkü blog yazan bir anne ve oğlunu konuk ediyoruz.
Blog dünyasının sevilen bloglarından Beyda’nın Kitaplığı ve onun biricik oğlu Hayata Genç Bakış bloguyla keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. Beyda’nın Kitaplığı, gerek etkinlikte ilk yorumu yaparak gerekse kurada da ilk sırada çıkarak birinciliği fazlasıyla hak etti. Lafı daha fazla uzatmadan söyleşiye geçmek istiyorum.

“İyi Olsun bloğunun sahibi ile gerçekleştirdiğimiz blog röportajında olmaktan çok mutluyuz. Öncelikle kendisine çok teşekkür ediyoruz. Ediyoruz diyorum çünkü bu röportajın benim için ayrı bir anlamı var. Oğlumla birlikte sorularımızı cevaplayacağız. Umarım keyifle okursunuz. Herkese sevgiler. Keyifli okumalar.”


1- Bize kendinizden bahseder misiniz? Beyda’nın Kitaplığı ve Hayata Genç Bakış blogunun yazarları kimdir?

Beyda’nın Kitaplığı: Hayatını muhasebeye adamış bir kadın, aynı zamanda anne ve eş. Kitap kurdu. Gezgin ve yemek yapma hastası. (Yemek yemeyi konunun dışında tutuyorum)

Hayata Genç Bakış: Ortaokul öğrencisi, basketbol ve yüzme sporuyla uğraşan bir genç.

2- Belki bu sorunun cevabını daha önce paylaşmış olabilirsiniz ama bu vesileyle bir kez de ben sormak istiyorum. Blog yazmaya ne zaman başladınız ve sizi blog yazmaya teşvik eden şey nedir?

Beyda’nın Kitaplığı: Blog yazmaya aslında kitap yorumlarımın kalıcı olmasını düşünerek, bir nevi dijital ajanda olsun, hem bana hem de okuyuculara fikir oluştursun diye başladım. Sonrasında oğluma bırakabileceğim bir miras oldu. Sonrasında yazma işini o kadar seviyordum ki blog, kitaplıkla birlikte aynı zamanda kişisel bloğa dönmeye başladı. Fakat kitaplar her zaman önceliğim. Her ne kadar farklı konularda yazsam da genel olarak paylaşımlarımın çoğu kitap ağırlıklı.

Hayata Genç Bakış: Annemin blogunu görüp, onun başının etini yiyip sonunda da anneme kabul ettirerek başladım. İyi ki de başlamışım. Gün geçtikçe yazmayı daha çok sevdiğimi anladım.

3- Beyda’nın Kitaplığı başlığında, “kitaplık” vurgusu önemli bence. Zaten blogunuzu takip edenler sizin kitaplarla olan yakınlığınızı biliyorlar. Bize kitaplığınız hakkında bilgi verir misiniz? Mesela kaç kitabınız var veya ne sıklıkla kitap alırsınız, ne kadar kitap okursunuz ya da kitaplara ortalama ne kadar ücret ödüyorsunuz gibi (:

Beyda’nın Kitaplığı: Kitaplar benim hayatım. Evin her yeri kitapla dolu. Eşim geceleri ben sızıp kaldığım için yataktan kitap topluyor. En son 800’den fazla kitabım vardı. E-kitaplar hariç. Her ay, her hafta, her gün kitap alabiliyorum. Ruh halime, indirime göre değişiyor. Bütçe meselesine hiç girmeyelim. Eşim yakında kapının önüne koyacak.

Hayata Genç Bakış: Annem kadar olmasa da benimde kendi çapımda bir kitaplığım var. Nasıl olsa annemin kitapları da benim J JJ Parasal konulara annem bakıyor.

4- Kitaplarla ya da blogunuzla ilgili yaşadığınız güzel ya da kötü bir anınız var mı? Kısaca bizimle paylaşmak ister misiniz?

Beyda’nın Kitaplığı: Bloğumla ilgili kötü bir anım yok. Olacağını da sanmıyorum. Orası benim ve dışarıdan müdahaleye izin vermem. Ama bir kitabımı arkadaşıma vermiştim. O da kuzenine vermiş ve kitap per perişan halde bana geri geldi. Ondan sonra bir daha da birkaç kişi dışında kimseye kitaplarımı vermedim.

Hayata Genç Bakış: Bloğumu zaten yeni açtık sayılır. Kitaplarımı zaten pek kimseye vermiyorum. Sanırım bu konuda anneme benziyorum.

5- Blogunuzu takip edenler blogunuz hakkında bir kanaat sahibidirler elbette. Fakat bunu size sormak istiyorum. Siz kendi blogunuzu nasıl tanımlıyorsunuz. Yani birkaç cümleyle blogunuzu nasıl tanıtabilirsiniz?

Beyda’nın Kitaplığı: Önceliği kitaplar, kitaplarla ilgili duyurular olan bir blog. Özellikle okuduğum ve yeni çıkan kitaplarla ilgili paylaşımlar yapmayı, insanların fikir sahibi olmasını seviyorum. Bunun yanı sıra gezi, makyaj, kişisel yazılarda var ama benim asıl amacım okumayı çok fazla kişiye sevdirebilmek. Bir kişiye bile okuma alışkanlığı kazandırabilirsem ne mutlu bana.

Hayata Genç Bakış: İçinde özellikle kendi yazdığım şiirlerin de yer aldığı, aynı zamanda kendi okuduğum kitapların yorumlarının bulunduğu, ilginç bilgileri paylaştığım aynı zamanda annem gibi kişisel ve gezi yazıları da yazdığım bir blog.

6-Blogunuzu kapatmayı hiç düşündünüz mü? Ve bundan sonra kapatmak gibi bir düşünceniz var mı?

Beyda’nın Kitaplığı: Hayır, öyle bir düşünce asla aklımdan geçmedi ve geçmez de. Yazmayı bırakmayı düşünmüyorum ama paylaşım yapamamış olsam dahi ortada senelerin emeği var. Bu yazıları yazmak için uykusuz kaldığım zamanlar oldu. Bir çırpıda çöpe atmaya gönlüm el vermez.

Hayata Genç Bakış: Hayır yok. Yazmayı seviyorum.

7- Burada vereceğiniz isimler dışındakileri sevmediğiniz, ilgilenmediğiniz anlamına gelmez ama blog dünyasında kendinize yakın hissettiğiniz, samimi olduğunuz blog yazarları var mı? Birkaç tane örnek verir misiniz?

Beyda’nın Kitaplığı: Blog dünyasında çok tatlı insanlar tanıdım. Tanımaya da devam ediyorum. Kimseye haksızlık etmek istemem. Her birini ayrı ayrı seviyor ve değer veriyorum. Ama çok yakın gördüğüm bir blog yazarı var. HAYATA GENÇ BAKIŞ bloğunun sahibi sevgili oğlum. Oldukça yakınız J

Hayata Genç Bakış: Blog dünyasına yeni girdiğim için yeni yeni tanıyorum. Şu ana kadar çok cana yakın insanlar tanıdım. Tanımaya devam edeceğimi de biliyorum. Hepsini seviyorum. Hepsine desteklerinden dolayı sonsuz teşekkürler.

8- Bir aileden iki blog yazarı olması nasıl bir duygu? (:

Beyda’nın Kitaplığı: Çok güzel bir duygu. Hele ki bu kişi oğlunuzsa. Zaman zaman bloga konu bulduğumuzda ya da bloga şunu da yazalım dediğimizde fikir alışverişi yapıyoruz ve yakınımda yeni fikirler veren biri olması, bakış açısı bakımından çok güzel.

Hayata Genç Bakış: Annemle birlikte blog dünyasında olmak çok güzel ve harika bir duygu. En büyük destekçimdir kendisi J

9- Yeni bir blog keşfettiğiniz zaman ilk olarak blogda nelere bakarsınız/dikkat edersiniz?

Beyda’nın Kitaplığı: Benim için her yeni blog yeni bir dünya, yeni fikirler ve yeni bir bakış açısı demek. Her türden bloğu takip ediyorum. Bu yüzden kriterim yok. Yeni blog candır.

Hayata Genç Bakış: Paylaşımlarına bakıyorum. Çok detaylı incelemeye zaten dersler nedeniyle pek fırsatım kalmıyor.

10- Blog dünyası dışında bir şeyler sormak istiyorum. Sizi ifade eden ya da size en yakın bulduğunuz renk hangisidir?

Beyda’nın Kitaplığı: Üç kuruş fazla olsun kırmızı olsun J

Hayata Genç Bakış: Erkek adam iki renk tutar.  Siyah ve Beyaz. 

11- Bir lamba bulsanız ve içinden de bir cin çıksa. Size üç dilek hakkınız olduğunu söylese, ne dilerdiniz?

Beyda’nın Kitaplığı: Sağlık, huzur ve mutluluk

Hayata Genç Bakış: Ünlü bir futbolcu ve basketbolcu tarafından eğitilmek, ailem ve bolca çiğköfte J

Beyda’nın Kitaplığı: Zaten oğlumdan da bundan başka cevap gelmezdi.

12- Yeni yıldan beklentileriniz nelerdir?

Beyda’nın Kitaplığı: Allah sağlık, huzur ve mutluluk versin, savaşlar olmasın. Çocuklar ölmesin. Başka bir şey istemiyorum.

Hayata Genç Bakış: Anneme katılıyorum.

13- Blog dünyasına yeni katılanlara neler önerirsiniz?

Beyda’nın Kitaplığı: Blog yazmak araştırma yapmak demek. Not tutmayı sevmek demek. Yanında sürekli ajanda ile dolaşmak demek. Çok okumak ve okumayı sevmek demek. Taslak oluşturmaları ve akıllarına gelenleri yazmaları lazım. Yazmaya heves edip, birkaç paylaşımdan sonra sıkılıp bloğu çöp blog yapmasınlar. Emek versinler ki yemek yiyebilsinler. Ben ilk başladığımda kendi kendime yazıyor gibiydim. Şimdi hiç okunmasa bile mutlaka bir kişinin yazılarımı okuduğunu biliyorum ve o bir kişi için de olsa yazmaya devam edeceğim. Ama ilk önce kendileri için yazsınlar. Kendileri için yazarken okunduklarını görecekler ve daha fazla yazmak için heves edeceklerdir.

Hayata Genç Bakış: Bol bol okuyup, blog yazmalarını öneririm. Ben de bu konuda yeniyim ama ajandasız dolaşmıyorum. Sürekli notlar alıyorum. Annem bu konuda çok yardımcı oldu ve zamanla yanımda kâğıt kalem olmadan dolaşamamaya başladım.

14- Son olarak; bir yazınızda görücü usulü gelenmisafirleri anlatmıştınız ve bana bu konuda bir söz vermiştiniz. Ben de evleneceğim zaman, görücü giderken sizden tavsiye alacaktım. Bu sözünüzü unutmadınız değil mi? (:

Beyda’nın Kitaplığı: Bu muhabbeti hatırlıyorum ve açıkçası hatırlaman çok hoşuma gitti. O aşamaya geldiğinde seve seve yardımcı olurum J

15- Bunlar dışında eklemek istediğiniz, değinmek istediğiniz bir şeyler var mı?

Beyda’nın Kitaplığı: Oğlumla birlikte böyle bir röportajda yer almamızı sağladığın için tekrar çok teşekkür ederim. İlk kez oğlumla blog dünyasında böyle bir projede yer aldık ve inanılmaz mutlu etti bizi. Farklı bir deneyim oldu.

Hayata Genç Bakış: Güzel bir röportajdı. Annemle keyif alarak cevapladık. Çok teşekkürlerJ

Kıymetli zamanlarını ayırıp etkinliğe katıldıkları ve sorularımı cevapladıkları için sevgili Beyda’nın Kitaplığı ve Hayata Genç Bakış’a çok çok teşekkür ediyorum. (: Keyif aldığım, çok hoşuma giden bir söyleşi oldu gerçekten. Okuyan herkesin de çok keyif aldığını düşünüyorum. Bilmeyenlerin olduğunu pek zannetmiyorum ama yine de aşağıya bağlantı vereyim.


Son olarak: önümüzdeki hafta misafir edeceğimiz blog, “Blogdayazar” blogu ve sahibi Ceyhun Çetin.


Tüm insanlığa sağlık, huzur ve mutluluk dileklerimle. (:

28 yorum:

  1. Çok keyif alarak okudum. Beyda'yı ve oğlunu yürekten kutluyorum. Başarıları, muhabbetleri daim olsun inşallah. İyi Olsun'a da blog yazarlarını birbirleri ile biraz daha kaynaştıracak böyle sıcak bir atmosfer sunduğu için teşekkür ediyorum. Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerinize gönülden amin diyorum.

      Böyle bir etkinliğe katılarak o sıcak atmosferi sunan blog yazarlarına ve bu güzel yorumunuz için de size çok teşekkür ederim (:

      Sil
  2. Bu güzel röportaj için oğlum ve ben ayrı ayrı teşekkür ederiz. Çok keyifli bir röportajdı. Diğer blogların yazılarını da merakla bekliyoruz. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inanın ben de çok keyif aldım. Bir kez daha teşekkür ederim (:
      Inşallah diğerleri de böyle güzel olur.

      Sil
  3. Sıcak ve samimi bir röportaj olmuş. Anne-oğul blog dünyasında ne güzel :)

    YanıtlaSil
  4. Blog yazarları buluşması için Eskişehir'den Ankara'ya gelip bizi sevindiren arkadaşımız.Beyda'yı da oğlunu da seviyoruz tabi ki :) Biz,az çok tanıyoruz,tanımayanlar için bilgi verici güzel bir röportaj olmuş :) Hepinizin emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. tek kelimeyle bayıldım yaaa :)) bu kadar eylenceli olucağını tahmin etmiyordum :)) süper olmuş ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğenmeniz beni mutlu etti (: sizinle de güzel bir söyleşi yaparız inşallah.

      Sil
  6. Çok güzel bir röportaj olmuş zevkle okudum :) ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Anne oğul çok renkli bir röportaj olmuş; sanki karşılıklı Beyda Hanım'ın kitaplığının önünde oturulmuş, masaların üstünde notlar, kalemler ve tabii ellerde de sıcacık kahve kupalarıyla gerçekleştirilmiş bir söyleşi gibi hissettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle hissettiyseniz ne mutlu (: Cevaplar gerçekten çok içten ve samimi.
      Çok teşekkür ederim (:

      Sil
  8. Güzel bir keşif etkinliği olmuş. Merakla diğerlerini takip edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Inşallah hepsi bu kadar güzel olur (:

      Sil
  9. Nasıl keyifli bir röportaj olmuş öyle, çok sevdim :)
    Haftaya gelecek yazıyı merakla bekliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkür ederim (: umarım beklediğinize değer (:

      Sil
  10. Çok keyifli, samimi bir röportaj olmuş. Çok güzel öneriler de paylaşılmış. Hepinize teşekkürler, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkür ederim. Beğenmeniz mutluluk verici gerçekten (:

      Sil
  11. İşte budur :) Çok beğenerek okudum. Sorular güzel ama anne oğulun cevapları ayrı bir güzel. Kırmızı konusuna da katılıyorum. Ellerinize sağlık üçünüzünde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkür ederim. Her ne kadar etkinliği ben yapıyor olsam da asıl güzelliği misafir ettiğim blog veriyor. O sebeple tüm beğenileri ben onlara armağan ediyorum. (:

      Sil
  12. Bir ailede iki blog yazarı🙃
    Ne kadar güzel bişey❤

    YanıtlaSil
  13. Çok keyifli bir röportaj olmuş :)

    YanıtlaSil
  14. Herkese çok teşekkürler güzel yorumlarınız için. Bizde bu röportajda çok keyif aldık. İyi ki de yapmışız. Diğer arkadaşların yayınlarını sabırsızlıkla bekliyorum :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.