31 Aralık 2017 Pazar

Bugünün Notu Blogu - Blog Keşif #3

Blog keşif etkinliğimizin üçüncü misafirini ağırlamaktan ve sizlerle buluşturmaktan mutluluk duyuyorum. (:

Bundan önceki yayınlar çok beğenildi, çok olumlu dönütler aldılar. Elbette bu güzellikleri hak edenler, bu etkinliğe katılıp da güzel cevaplarlar veren blog yazarlarıdır.

Bu hafta, 2017 yılının son blog keşif etkinliği blogu olarak blog dünyasına yeni katılan bir blogu yakından tanıyacağız. Konuğumuz: Bugünün Notu Blogu.

“İyi Olsun Blog sahibinin düzenlediği blog röportajlarına bende katıldım. Öncelikle bu güzel düşünce ve blogger arkadaşları destekleyici projesinden dolayı kendisine çok teşekkür ederim. Hadi o zaman başlayalım J

1- Blog dünyasına yeni katıldınız. Blogunuzu daha iyi tanıyabilmek adına, Bugünün Notu blogunu kısaca nasıl tanımlarsınız? Okuyucular neler bulacak?

Bugünün Notu: Bugünün Notu, güne bir not bırakmak adına açılmış bir blog. O anki ruh halim neyi yansıtıyorsa, canım ne paylaşmak istiyorsa onu paylaşacağım. Her türden yazı bulabilecekler. Bunlar haber de olabilir, ruh halime göre müzik de olabilir. Beğendiğim bir kitap, film ya da dizi önerisi olabilir. Mesela blogda kapı önü dedikoduları diye bir bölüm var. Buraya isimsiz olarak dedikodu malzemesi olan yazılarımı paylaşıyorum. Ama tabii ki isim ve mekan belirtmeden. Böylesi daha güzel ve gizemli. Zaten benim de kim olduğumu kimse bilmiyor öyle değil mi?

2- Yazılarınızın genel ağırlığı nasıl olacak? Yani okuyucular daha bilimsel yazılar mı bulacaklar yoksa tecrübeye dayalı, deneme türünden şeyler mi?

Bugünün Notu:  Aslında yazılarım yukarıda dediğim gibi ruh halime bağlı. Kimi gün sade bir müzik önerisi vermişken, ertesi gün sayfalarca yazabilirim. Hepimiz aslında böyle değil miyiz? Günümüz günümüzü tutmaz. Ama genel olarak şunu söyleyebilirim ki burası benim bir iç döküş mekanım. Bu nedenle sanırım tecrübe ve gözlem daha ağırlıklı olacak.

3- Blog yazmanın size sağladığı en büyük fayda nedir?

Bugünün Notu: İçimi döküyorum. Tanıdığım kimselere anlatamayacağım olayları, tanımadıklarıma anlatıyorum. Böylesi daha zevkli aslında. Faydalanmak isteyenler faydalanıyor ve söylediklerim asıl kişilerin kulağına asla gitmiyor. Bundan daha güzel bir duygu var mı?

4- Çokça okuduğunuzu tahmin edebiliyorum. Günlük ortalama ne kadar zamanınızı bir şeyler okumak/araştırmak için ayırıyorsunuz?

Bugünün Notu: Günde en az iki saat okuyorum. Bazen 10 saat oluyor. İşte de zaman bulursam hemen e-kitap açıp okumaya başlıyorum. Ama bloğumda kitap önerisi dışında kitap yorumu yapmayı düşünmüyorum. O apayrı bir emek ve benim o kadar vaktim yok. Fakat beğendiğim ya da yeni çıkan/çıkacak kitapları tavsiye edebilirim. Ama uzun uzun oturup kitap yorumu yazamam.

5- Sizce okumak nedir?

Bugünün Notu: Okumak. Hissetmektir. Bazı gün bir satırı defalarca okurum ve hissetmediğim için geri döner tekrar okurum. Baktım hissetmiyorum, bırakırım. Benim için okumak kitabı hissetmek demek. Aynı kitabı okuduğum arkadaşlarımla kitap hakkında konuşurken hissettiğim duyguyu aktarırım. Bu önemli. Yoksa sırf kitap okudum diye okumak bana göre değil. Kendine bir şeyler katmak için okurken hissetmek şart.

6- Klasik bir sorudur ya, size de sorayım. Sizce çok okuyan mı bilir yoksa çok gezen mi?

Bugünün Notu: Çok gezerken, çok okuyan bilir tabii ki.

7- Şimdiki tecrübelerinizle ve fikirlerinizle 10 yıl öncesine gitseniz neler yapardınız?

Bugünün Notu: Hiçbir şeyi kafama takmazdım. Elâlem kısmını da asla umursamazdım. Benim hayatım ve istediğim gibi yaşamak da benim hakkım. İnsanları umursayarak ömür geçiriyoruz. Biriyle bir problemim varsa kendi kafamda kurmak yerine onunla konuşmayı tercih ederdim. Artık kendi hayatımı yaşıyorum. Hayatımda olması gerekenler yanımda, gitmesi gerekenler de yolunda. Elalem umurumda değil. Çünkü hayat kısa ve başkaları için yaşamak için zaman çok az. Yapılacak çok şey varsa, bunlara zaman ayırmak gerek. Daha çok okumak, daha fazla gezmek ve daha az tv izlemek gibi. Uykuyu bile yeteri kadar uyumak lazım. Uykuda fazla zaman, zaman kaybıdır. Uykuyu severim ama fazlası ömrümden çalıyor.

8- 2017 yılı sizin için nasıldı? Birkaç cümleyle özetleyebilir misiniz?

Bugünün Notu: Güzel bir yıldı. Yine temizlik yaptım hayatımda. Daha az insan, daha az eşya ve daha çok huzur var.

9-Bugüne özel bir not paylaşır mısınız? (:

Bugünün Notu: Kimseyi umursamayın. Kendi hayatınız. Kendi istediğiniz yönde yaşayın. Huzur vermeyenleri söküp atın hayatınızdan. Hayat kısa. Ertelemeyin.

10-Bunlar haricinde eklemek istediğiniz, değinmek istediğiniz bir şeyler var mı?

Bugünün Notu: Bu güzel röportaj ve güzel sorular için çok teşekkür ederim. Umarım günün birinde yine röportaj yapma şansımız olur. Teşekkürler.

İyi Olsun: Bugünün Notu blogunu daha yakından tanımak adına böyle bir röportaj yaptığınız için ben çok teşekkür ederim. Kim bilir belki yıllar sonra yeniden bir röportaj yaparız ve geriye dönüp zamanın geçişine bakarız. Nasip.

Ayrıca yukarıda da belirttiğim gibi, bu yılın son misafiri olarak sizi konuk ettik. Yarın yeni bir yılın başlangıcı. Yeni yılda gönlünüzden geçenlerin hakkınızda hayırlı olacak şekilde nasip olmasını diliyorum (: Size ve bunu okuyan herkese.

Bugünün Notu Blogunu hâlâ keşfetmemiş olanlar varsa buyursunlar: BugününNotu

Son olarak: Haftaya konuk edeceğimiz ve yakından tanıyacağımız blog Kadına Dair Her Şey blogu.


Sağlıkla, mutlulukla, huzurla kalın. Yeni yıl gönlünüzdeki güzellikleri getirerek gelsin inşallah.. (:

17 yorum:

  1. Severek okudugum ve yazilarini ilginc, samimi buldugum bir blog :)

    Umarim daha uzun yillar görüsebiliri kendisiyle. Sorularinda bloga özel olmasini ayrica begendim. Ellerinize saglik. Siradaki canm arkadasimi sabirsizlikla bekliyorum. 😆

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Her blog için özel sorular sormaya gayret ediyorum. Böyle daha iyi olacağına inanıyorum. (:

      Sil
  2. Severek takip ediyorum :)) veee bu yazı da kendisini daha iyi tanımış oldum ikinizin de emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. Takip ettiğim bir blog bugününnotu. Sayenizde yakından tanımış olduk emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Heyyy Bloğuma gelip bakmalısın. Çekiliş sonucu açıklandı :)

    Bu arada Tebrikler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yeni yıl güzel başladı sayenizde. (:

      Sil
  5. Çok beğenerek okudum. İki blog sahibini de tebrik ediyorum. Gerçekten çok güzel bir röportajdı. Emeklerinize sağlık. Bu arada papatya resmi şeklinde olan yayın resmine de ayrıca bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. (:

      Papatya yaprakları katılan blogların adedince. Etkinlik bittiği zaman hepsi dolacak inşallah (:

      Sil
  6. Sıra bize ne zaman gelecek acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz daha beklemeniz gerekecek (:
      Kimseye hak geçmesin diye, kurada çıkan sırayı takip ediyorum. Bir de her hafta için bir yayın olduğu için sıranın gelmesi biraz zaman alıyor. Ben bu etkinlikten keyif alıyorum. Umarım sıra size geldiğinde beklediğinize değer. (: Güzel olacağına inanıyorum.

      Sil
  7. Bu güzel röportaj için önce iyiolsun bloğuna sonra da siz değerli okuyuculara yorumlarından dolayı çok teşekkür ederim. Umarım ilerleyen zamanlarda yine röportaj yapma şansımız olur. Teşekkürler. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese ve size bir kez daha teşekkür ederim (:

      Sil
  8. O zaman ben de bu samimi blogu takibe başlayayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki (:
      Uzun zamandır göremiyorum sizi de. Yok musunuz buralarda ben mi göremiyorum (: Bloğunuza uğruyorum zaman zaman.

      Sil
  9. Teşekkürler. Gördüğüm tüm blogları takip etmeye çalışıyorum. Destekleriniz için sağolun.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.