10 Ocak 2018 Çarşamba

İlk Öykü Kitabımız

öykü kitabı

Daha önce de birkaç vesileyle dile getirdiğim ve yaklaşık olarak 4 ay süren öykü yazarlığı atölyemiz dün akşamki dersimiz ile sona erdi. Bu süreç benim için oldukça faydalı geçti ve bana pek çok şey kazandırdı.

Öncelikle yazarlık ve öykü yazarlığı üzerine daha fazla bilgi ve tecrübe kazandım. Yıllardır yazarlık üzerine kendi çapımda edindiğim bilgileri pratiğe dökme noktasında çok faydalı oldu. Her ne kadar henüz istediğim gibi olmasa da hikaye yazma noktasında beni bir hayli geliştirdi. Artık hikaye türünü gerek yazarken gerekse okurken daha yakından tanıyorum. Bir hikaye kitabı yazmayı düşündüğüm için bu yolda en büyük kazanımlarından birisi bu oldu.

Ayrıca bu süreçte pek çok yeni insan tanıdım. İnsanlarla tanışmanın özellikle öykü yazarlığı atölyesinde daha da değerli olduğunu düşünüyorum. Çünkü her kursiyer arkadaşım hikayesini oluştururken kendi hayatından da bir şeyler kattı. Bu sayede hem o hikayeyi hem de o insanı daha iyi anlama imkanım oldu. Yazılan hikayelerin, yazarlarını ne kadar çok yansıttığını gördüm.


Kurs bitiminde herkesin en az bir tane nitelikli hikayesi vardı. Hiç yazamam diyen insanlar bile çok güzel şeyler yazdılar. Azmin ve çalışmanın sonucunda ortaya güzel şeyler çıkabileceğini bir kez daha görmüş olduk.

Bunca zamanın ve emeğin meyvesi olarak, kurs boyunca yazdığımız hikayelerin en güzellerinden seçerek bir kitapta topladık. Farklı yaş gurubundan kursiyerler olduğu için kitabın adını "Her Kuşaktan Öyküler" olarak belirledik ve kitabı hatıra olarak kalsın diye yaptık. O yüzden bir yayın evi ile değil de kendi imkanlarımız ile yaptığımız için satışı ve dağıtımı yok. Sınırlı sayıda bastırdık ve sadece kursiyerlere verdik. Kapakta da buna istinaden belirtildiği gibi “ilk ve son baskı” (:

Kitabın kapak tasarımı, sayfa düzeni ve baskısı gibi konularda da yakından ilgilendiğim için bana ayrıca bir tecrübe kazandırdı. Bir kez daha, kitap yazmanın da, düzenlemenin de, yayınlatmanın da ne kadar zor ve zahmetli olduğunu yakından görmüş oldum.

Bana bütün bu güzellikleri katma noktasında emeği geçen herkese ve özellikle de eğitmenimiz Duygu Hanıma’a çok teşekkür ediyorum.


Rabbim kendi kitabımı yazmayı da, diğer kursiyer arkadaşlarımın kitaplarını görebilmeyi de nasip etsin. Amin (:

14 yorum:

  1. Hayırlı olsun. Çok güzel bir başlangıç olmuş bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Iyi bir tecrübe oldu gerçekten.

      Sil
  2. Hayırlı olsun, çok güzel bir başlangıç olmuş çok da güzel olmuş. Ben de böyle bir hayale sahip olan birisi olarak yolunuz açık olsun diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. (:
      Hikayelerinizi beğenerek okuyorum. Rabbim size de yardım etsin, sizin de yolunuz açık olsun. Kitabınızı blogunuzda tanıttığınız günleri görmek dileğiyle (:

      Sil
  3. Zaman ayırıp böyle bir kursu bitirdiğiniz için öncelikle tebrik ediyorum... Sabır ve azim isteyen bir kurs olsa gerek... Artık diplomalı öykü yazarısınız... her daim ilhamınız ve yazma azminizle olsun inşallah... başarılar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz belgelerimizi almasak da belgeli bir öykü yazarıyım denilebilir (:
      Gerçekten uzun ve emek isteyen bir süreçti. Elimden geldiği kadar katılmaya çalıştım. İnşallah bundan sonrası için ortaya güzel şeyler koyabilirim. Güzel dilekleriniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Vallahi hem çok imrendim hem de çok takdir ettim, hayırlı olsun umarım başarılarınız daim olur :) Bence oldukça gurur verici bir tablo.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yorumunuz beni çok mutlu etti. (:
      Rabbim sizin de gönlünüzdekileri nasip etsin..

      Sil
  5. Hayırlı olsun:) güzel bir adım atılmış,devamı gelsin inşallah...

    YanıtlaSil
  6. Mükemmel bir başlangıç. Büyük şeyler küçük şeylerden doğar. Ve inşallah geleceğimizin nitelikli hikaye yazarı olursunuz. Tebrikler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileğiniz için çok teşekkür ederim (:

      Sil
  7. İlk ve son oluşu onu özel kılmış zaten..
    Anısı var emeği var az kişide bulunacak daha ne olsun🤗
    Ben eminim ki günün birinde kendi kitabının tanıtımı da yer alacak bu blogda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutulmayacak bir anı olacak. Her baktığımda emeklerimizi ve o güzel günleri hatırlayacağım inşallah.
      Kendi kitabımı da tanıtmayı nasip etsin rabbim (: çok teşekkür ederim.

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.