26 Ocak 2018 Cuma

MİM - Soru / Cevap / İstatistik


Son günlerde pek çok blogun katıldığı mim etkinliğine Sevgili Sinan (Blogruz) beni de mimlemiş. Bu kısa ama güzel mimi yapmaktan büyük keyif aldım. Fakat bu mime bir de ekleme yapmak istiyorum.

Öncelikle Sinan kardeşimin yazısına (hâlâ okumadıysanız) buradan ulaşabilirsiniz.

Yeni yılın ilk günlerinde Sevgili Ahmet Aşkın, 2017 yılının blog istatistiklerini yazdığı bir yayın paylaşmıştı. Bu yayının bir mim olabileceğini söyleyince de ilk beni mimlemişti (: Bu vesileyle, iki mim de benzer olduğu için onu da burada yazayım, ikisi bir arada olsun.


Ahmet Aşkın’ın yazısına buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca istatistik mimini yapmak isteyenleri de davet etmiş olayım.

1) 2017 senin için beş üzerinden kaç alırdı?
Benim için 2017 5 üzerinden 4 alırdı. Dolu dolu geçmedi ama boş da sayılmazdı (:

2) Maddi açıdan mı çok şey kazandın, manevi açıdan mı?
Her ikisi açısından da kazandıklarım oldu. Her ne kadar maddi açıdan çokça bir şeyler kazanmamış olsam bile manevi olarak da çokça kazancım olmadı. Ama genel itibariyle zararda değilim diyebilirim (:

3) Kitap okumaya ne kadar özen gösterdin?
2017 yılında bol bol vaktim olduğu için kitap okumaya da bol bol zaman ayırmaya çalıştım. Hedeflerimi tam tutturamamış olsam bile kitap okuma açısından verimli sayılabilecek bir yıldı.

4)  Hiç pişman oldun mu?
Evet, pek çok kez. Bazen yaptıklarıma bazense yapmadıklarıma.

5) Hiç bağışta bulundun mu?
Bu özel bir konu olduğu için bulara girmesek iyi olur. Kısaca elimden geldiği kadar diyeyim (:

6) Kendine yeteri kadar vakit ayırdın mı?
2017 yılının yaklaşık olarak iki ayını hastanede geri kalanının çoğunu da evde dinlenerek geçirdiğim için kendime yeteri kadar zaman ayırabildim.

7) İş/okul kısacası çalışma hayatında ne kadar başarılıydın? ( on üzerinden)
Bu yıl içerisinde bir işim yoktu, okula da gidemedim (: Ama 2018’de devam edeceğim okul için çalışmalarda bulundum. O da yeteri kadar olmadı. Olsa olsa 10 üzerinden 3 olur.

8) Hayatına giren mi çok oldu çıkan mı?
Hayatıma girenler daha çok oldu. Kaybettiklerim olsa da pek çok güzel insan tanıdım.

9) Gereksiz harcamaların mı ön plandaydı, iyi yatırımların mı?
Herhangi bir yatırımım olmadı (: İhtiyaç prensibini benimseyen birisi olarak pek fazla gereksiz harcama da yapmadım.

10) Bloğunun 2017’de durumu nasıldı?

Bu soruyu Ahmet Aşkın’ın mimi ile cevaplamak istiyorum. 2017 yılı blog istatistiklerim genel olarak şöyleydi:

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki hiçbir zaman çokluk kaygısı içerisinde olmadım. Yani elbette yazılarımın binlerce kişi tarafından okunmasını isterim ama sadece 1 kişiye bile ulaşması da benim için kâfidir. Bu düşüncem ve buna göre davranışım nedeniyle okunma oranım on binlere ulaşamadı (:

En çok görüntülenen yazı Dünya Affetme Gününe Davet başlıklı yazı olurken,
En az görüntülenen yazı ise bir kitaptan alıntıladığım Ev Hanımları Ne İş Yapar? yazısı oldu.

Blogunu benden sonra açan pek çok arkadaşımın toplam sayfa görüntüleme sayıları on binleri devirirken, iyi olsun blog 8 aylık süreçte, kaplumbağa hızıyla hareket ederek 6.888 görüntülenme oranına ulaşabildi. (:

Genel manada ortalama olarak 300 adet kıymetli yorum aldım (:

Toplam yayın sayım ise bu yayın ile birlikte 100 oldu (:

Allah nasip ederse daha çok yolumuz var, İnşallah..


Bu iki güzel mim etkinliği için Sevgili Ahmet Aşkın'a ve Sevgili Sinan kardeşime çok teşekkür ediyorum (:

8 yorum:

  1. Önerinizle bir çok blog sitesine mim olan 2017 istatistikle mimi için teşekkür ediyorum... Bu mimdeki sorulara verdiğiniz cevaplardan anlıyoruz ki: iyi olsun mütevazı bir kişiliğe sahip ve olumsuzluklara rağmen yaşamdan tad almayı ve her koşulda mutlu olabilmeyi başarabilen bir blogger... Her koşulda mutluluk, sağlık, başarı ve yaşama sevinci sizinle olsun inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsabetli bir kişilik analizi yapmışsınız (:
      Güzel dilekleriniz ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Çok güzel bir mim değil mi?
    Cevapların da her zamanki gibi aklıselim bir insanın dilinden dökülmüş sözler.
    Allah sizi iyi insanlarla karşılaştırsın inşallah sayı önemli değil onun önemi değerindedir.
    İnsanların hayatı ve kalbinde yer etmek zaman ve emek ister.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir mim gerçekten. (:
      Hep dua ederim; Allah önce bize iyi insan olmayı sonra da iyi insanlarla karşılaşmayı nasip etsin diye. Bu blog, sizler gibi iyi insanlar tanımama vesile oldu. Benim iyi bir insan olmama da vesile olur inşallah.
      Nicelik önemlidir ama nitelik daha önemli bence. Bunu da başarabilmek umuduyla..

      Sil
  3. Önemli olan hız değil istediğiniz yere varabilmek. Çogunlukla zaman alsa da neden olmasin Güzel bir mim olmuş. Ellerinize saglk :)

    YanıtlaSil
  4. Bu güzel mimi beni kırmayıp yaptığın için teşekkür ederim. Cevaplar da ayrı bir güzel olmuş. Ayrıca istatistik sonuçları da çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Gerçekten keyif alarak yaptığım bir mim oldu (:

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.