11 Ocak 2018 Perşembe

Affediyorum

Bugün 11 Ocak Dünya Affetme Günü.

Bugünün hatırına ben de birilerini affedeceğim.

Hayatım boyunca kin tutan, küsen, kızan bir insan olmadım hiç. Yapım buna pek müsait değil. Aksine şefkatli ve affeden bir yanım var. O yüzden kırgın ve kızgın olduğum pek insan yok diyebilirim. Belki kızgın olduğum kimsenin çok az olması benim az tecrübe sahibi olmamdan da kaynaklanıyor olabilir. Sadece kızgın olduğum ve bir türlü affedemediğim bir kişi var. Onu da bugünün hatırı için affediyorum.

Bizim muhasebe ve sigorta işlerimizle ilgilenen bir adam vardı. Ücreti ödendiği halde sigorta konusunda bizi oldukça mağdur etti ve dolandırdı. Aslında dolandırdığı miktar çok fazla değil. Bu konuda ona kızgın değilim. Beni asıl kızdıran şey beni ve ailemi son birkaç yıldır ciddi anlamda mağdur etmesi.


İki yıl kadar önce, hastalığımın yeni ve şiddetli olduğu zamanlarda erkenden güç bela kalkıp hastaneye gitmiştim. Erkenden kalkıp gitmek normal bir insan için belki çok sorun olmayabilir ama benim için oldukça büyük bir sorundu. Hastalığım beni oldukça zorluyordu. Hastanede bir süre bekledikten sonra, sıra almak için görevlinin yanına vardım. Görevli kimlik bilgilerimi girdiği zaman benim sigortamın gözükmediğini ve muayene olamayacağımı söyledi. Bu benim için gerçekten çok büyük bir sorun demekti. Çok ciddi sağlık problemlerim vardı, çok acı çekiyordum, muayene olup tedavi görmem gerekiyordu ama sırf o muhasebecinin bilerek yaptığı bir yanlış yüzünden mağdur edilmiştim.

O an en çok kızdığım, sinirlendiğim nadir anlardan bir tanesiydi. O günü ve o muhasebeciyi hiç affedemedim. Hatırladıkça öfkemin kabardığı anlar oldu. Fakat bugünün hatırına, bir sünnetin ihyası olarak o kişi affediyorum. Benden yana rahat olsun ama ailem ve diğer mağdurlar adına bir şey diyemeyeceğim.

Bugünün hatırına, Allah rızası için ve bir sünnetin ihyası olarak sizi de affetmeye davet ediyorum.


11 Ocak Dünya Affetme Gününüz Kutlu Olsun. Affedin, iyi olsun.

8 yorum:

  1. Affetmek aslında affedilen kişiye bir lütuf değil affeden kişinin huzur bulması için gerekli. Ama nedense birini affettiğimizde öyle bir algımız var bu algı affetmemizi zorlaştırıyor. Egomuz bizi rahat bırakmıyor:( Ben de bu yazın üzerine affedemediğim biri var mı düşünüp affedeceğim inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel ifade etmişsiniz. Affetmek affedeni daha çok huzura erdiriyor gerçekten.
      Siz de affedin, iyi olsun. (:

      Sil
  2. Allah sünnetinizi kabul etsin inşallah... Bu ulvi hareketiniz, varsa günahlarınıza kefaret olur umarım... birini affedemilmek kolay değil ancak söz konusu sünnet ise kendi benliğimizden vazgeçebilmek bilinç ve şuur ister... bu anlamlı etkinlik için bu gün bir şey yapamamış olabilirim ancak konuyla ilgili bilinç oluşturdunuz...

    İnşallah affetmekte zorlanacağımız hatalar yapabilecek insanlardan korusun mevlam...

    Allah iyi isanlar çıkarsın karşınıza...

    sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Allah razı olsun.
      Bir bilinç olmuşsa o bile yeter. Bundan sonra sürekli aklınızda kalır ve ona göre davranırsınız inşallah. Rabbim hepimizi korusun..

      Sil
  3. Allah da affetsin, biz de herşeyi ve en başta kendimizi affedelim 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin.. Bazen o kadar zor oluyor ki.. ama yine de affetmek gerek..

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.