4 Mayıs 2017 Perşembe

Rafadan Tayfa

Hepsi burda bir arada, Rafadan Tayfa

Pek çok insan gibi ben de çizgi filmleri severim. Küçükken izlediğimiz çizgi filmler çok güzel gelirdi bana. Ya gerçekten güzel oldukları içindi ya da ben çocuk olduğum için öyleydi. Sanırım o dönemlerdeki çizgi filmler daha güzeldi. Çünkü şuan benim yaşlarımda olan pek çok insanın o çizgi filmleri hasretle yâd ettiklerini duyuyorum zaman zaman.



Anlayamadığım nokta şurası ki bundan 5-10 yıl önce teknolojik imkânlar daha kısıtlıydı fakat çizgi filmler içerik olarak daha kaliteliydi, şuan imkânlar daha fazla olmasına rağmen aynı kalite yakalanamıyor. Yani kalite derken, o çizgi filmlerde bugünkülerde olmayan bir şey vardı. Bunu tarihi mimari eserlerde de görüyoruz. Mesela Osmanlı zamanında Mimar Sinan o günün imkânsızlıklarıyla harika eserler yapıyor fakat günümüzde o kadar imkân olmasına rağmen o dönemdeki gibi bir başarı sağlanamıyor. Bunun sebebini hep merak etmişimdir. Neden acaba?


Neyse biz gelelim tekrar çizgi filmlere. Bugünkü çizgi filmler iyi değil gibisinden bir yorum yaptıysak elbette ki bu tüm çizgi filmleri kapsamıyor. İçlerinde çok kaliteli çizgi filmler var. Mesela Rafadan Tayfa bunlardan birisi bence. Çünkü insan kendiden bir şeyler buluyor burada. Teknolojinin çok da yaygın olmadığı zamanlarda yaşadığımız çocukluğumuzu anlatıyor. Eskiden kullandığımız araç gereçler, o zamanki teknolojiler, oyunlar ve daha pek çoğu.

Evde küçük çocuğu olan, torunu olan ya da benim gibi yeğeni olan pek çok kişi gibi ben de çocuklar sayesinde tanıdım Rafadan Tayfa’yı. Çok da sevdim. Sadece ben sevmiyorum. Aslında ailecek seviyoruz da denilebilir. Babamın bile zaman zaman bu çizgi filmdeki esprilere güldüğü oluyor. Çünkü yukarıda da dediğim gibi Rafadan Tayfa’da bizden bir şeyler var.


Bazen yeğenim olmadığı zamanlarda denk gelirse oturup kendi başıma izliyorum. Hem sevdiğim için hem de izleyecek başka bir şey bulamadığım için. Saçma sapan evlilik programlarını, bilmem ne dizilerini, ölümüne yarışan insanları izlemektense Rafadan Tayfa’yı izlemek daha cazip geliyor. Ve biliyorum ki bu konuda yalnız değilim. Benim gibi pek çok yetişkin insan izliyor bu tayfayı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.