22 Mayıs 2017 Pazartesi

Beyaz Devrim Kalemle Başlar

Beyaz Devrim Kalemle Başlar Kitabı

Kitap Adı: Beyaz Devrim Kalemle Başlar [Yazar Olmak İsteyenlere İlk Adım]
Yazarı: Emine Şenlikoğlu
Yayınevi: Mektup yayınları

Lise yıllarından beridir yazar olmak gibi bir hayalim hep vardı. Yazarlık hakkında bilgi sahibi olmak için özellikle bu alanla ilgili bazı kitaplar okudum, okuyorum. Yazarlık hakkında okuduğum kitaplardan bir tanesi de Emine Şenlikoğlu’nun “Beyaz Devrim Kalemle Başlar” isimli kitabı. Kitap hakkında bir şeyler söylemeden önce kitabın yazarı hakkında birkaç görüşüme yer vermek istiyorum.


Bu kitap Emine Şenlikoğlu’nun okuduğum ilk kitabı. Yazarı ilk defa bu kitabıyla yakından tanıdım. Daha önce adını çok kez duymuştum fakat hiçbir kitabını okumamıştım.

Nedendir bilmiyorum ama bu kitabı okuyana kadar Emine Şenlikoğlu hakkında beslediğim ön yargılarım vardı. Zamanında duyduğum ve şuan ne olduğunu bile hatırlamadığım olumsuz şeyler bilinçaltımda yer etmiş olmalı. Ama bu kitapla beraber tüm ön yargılarım yok oldu.
Daha da fazlası, daha ilk sayfalardan itibaren yazara karşı bir yakınlık hissettim ve ona karşı bir sevgi beslemeye başladım, sebepsiz önyargılarım için kendimden utandım. Kitap boyunca hissettiğim, samimi duygu ve düşüncelerden dolayı kendilerine teşekkürü bir borç bilirim.

Kitaba gelecek olursak, bu kitap yazarlık konusunda merak ettiğim bazı şeylerin çok daha fazlasına yer veriyor.  Yazar olma yolunda aklıma takılan “nasıl” sorularının ve hatta aklıma bile gelmeyen “nasılların” cevabını buldum bu kitapta.


Kitabın Emine Şenlikoğlu’nun 25 yıllık yazarlık hayatının hikâyesi diyebileceğim bir içeriği var. Yazar kitapta kendi nasıllarının cevabını, başarılarını, hatalarını ve yazarlık konusunda olanları, olması gerekenleri, samimi, açık yüreklilik ve sâlih bir niyetle okuyucularla buluşturuyor. Az bir zaman değil, tam 25 yıllık yazarlık deneyiminin damıtılmış halidir bu kitap, diyebilirim.

Kendi yazarlık tecrübelerinin dışında, yazarlık konusunda ders aldığı hocalarından da notlara yer vermiş. Hem Emine Şenlikoğlu’nun hem de farklı pek çok yazarın yazarlık konusundaki tespit ve tavsiyeleri yer alıyor. Ayrıca yazar olmak isteyen birinin kitaptan alacağı pek çok not var. Mesela bir yazarda olması gerek özellikler maddeler ve açıklamalar halinde güzel bir şekilde açıklanmış. Onun dışında pek çok edebiyat konusu ve yazarların düştükleri ya da düşme ihtimalleri bulunan dilbilgisi hataları anlatılmış. Özellikle bu kısımlardan oldukça istifade etmeye çalıştım.

Yazar, yazar adaylarının okuması gerektiğini düşündüğü 17 maddelik bir kitap listesi eklemiş. Onların haricinde kendim de satır aralarından pek çok kitap ismi not ettim. Bir de kitabın son kısmında, bazı yazarların, yazarlık hayatlarına nasıl başladıklarını anlattıkları kısa hayat hikâyeleri bulunuyor. Kitabın genelini büyük bir zevk ve heyecanla okumuş olsam da en çok sevdiğim kısım kitabın bu son kısmıydı diyebilirim.

Sonuç olarak, yazar olmak isteyenlere ilk adım olması niyetiyle yazılan bu kitap beni yazarlık yolunda bir değil, üç beş adım ileri götürdü. Yazar olmak isteyip de hangi yollardan gideceğini bilmeyen benim gibi yazar adaylarına tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.