5 Mayıs 2017 Cuma

Deyimler ve Öyküleri 1 Kitabı

Deyimler ve Öyküleri 1 Kitabı

Selim Gündüzalp'in Deyimler ve Öyküler kitabı serisinin ilk kitabı hakkında.


Kitap Adı: Deyimler ve Öyküleri 1
Yazarı: Selim Gündüzalp
Zafer Yayınları – 140 Sayfa

Günlük hayatta pek çok deyim ve atasözü kullanıyoruz. Bunlar bizimle o kadar özdeşleşmiş ki kullanırken farkına bile varmıyoruz. Ve aslında çok da işimize yarıyorlar. Bazen uzun uzun cümleler kurmak yerine bir iki kelimelik deyimlerle meramımızı anlatabiliyoruz. Hatta bazen öyle oluyor ki, bir durumu uzun uzadıya anlatmaya kalksak bir deyimin ifade ettiği kadarını anlatamıyoruz. Tabiri caizse deyimler, cuk oturuyor.

Aslında, kullandığımız deyimlerin öykülerini uzun zamandır merak ediyordum. Ee bir hikâyeleri olmalıydı tüm deyimlerin. Hepsinin bir öyküsü var mı bilmiyorum ama çoğunun birer hikâyesi varmış.
Geçen gün kütüphanede gezinirken gözüme çarptı. Kitabın adı zaten her şeyi anlatıyordu; “Deyimler ve Öyküleri 1”. Hiç düşünmeden hemen alıverdim kitabı. Eve gelip, merak ve heyecanla bir iki tanesini okuyayım dedim. Dedim ama bir baktım ki kitabı bitirmişim.



Teşbihte hata olmaz, kitap çekirdek çitlemek gibi geldi bana. Hani başlarsınız da bırakamazsınız ya. Onun gibi aynı. Deyimi ve öyküsünü okuyorum, şaşırıyorum, hoşuma gidiyor ve merak edip diğerini de okumaya başlıyorum. Zaten 140 sayfa olduğu için böyle böyle bitiverdi hemen.

Bu kitapla yeni deyimler de öğrendim. Deyimlerin öykülerini okuyunca bazılarına çok şaşırdım. Ben bu zamana kadar çok farklı düşünmüşüm o deyim hakkında fakat deyimin öyküsü bambaşkaymış. Gördüm ki bazı deyimler de zaman içerisinde anlam kaymasına uğramış. Hâsılı çok müstefit oldum.

Hikâyeleri ve deyimleri sevdiğim için büyük bir zevk aldım okurken. Tabii yeni şeyler öğrenmenin zevki de cabası. Seri 7 kitaptan oluşuyor. Serinin diğer kitaplarına da ulaşıp okumak istiyorum hatta sabırsızlanıyorum.


Tavsiye olunur. Zira deyimler ve atasözleri dilimizin zenginliğini gösterir. Bunları bilmeliyiz, gelecek nesillere de sağlıklı bir şekilde aktarmalıyız bence. Hem bu deyimleri iyi bilirsek konuşmalarımız da güzelleşir, naifleşir, daha iyi olur. Eh, biz de bazı şeyler daha iyi olsun diye uğraşıyoruz, bu kitabı, mümkünse tüm seriyi okuyalım, bazı şeyler daha iyi olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.