28 Temmuz 2017 Cuma

İzlediğim En İyi Animasyon Filmleri


Animasyon filmleri izlemeyi çok severim. Özellikle şehirlerarası yolculuk yaparken, otobüsle gidiyorsam ve otobüsün bana vermiş olduğu imkânlar koltuk arkasında film izlememe olanak tanıyorsa ve diğer bazı şartlar da buna engel olmuyorsa, otobüsün film kategorisinde ilk baktığım yer animasyon filmler kategorisi olur.

Eğer daha önce izlemediğim bir animasyon varsa heyecan ve merakla onu izlerim. Eğer izlemediğim yeni bir film yok da izlediğim  bir şey varsa onu tekrar izlerim. Ya da hiç animasyon filmi yoksa o zaman başka türde filmler izlemek için diğer kategorilere göz atarım. Bu ilgim dolayısıyla animasyon filmler konusunda az çok tavsiyede bulunacak kadar bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum.


En iyi animasyon filmler gibi bir başlık atmak abartılı olacağı için böyle bir şey yapmadım ama şunu ifade etmeliyim ki, aşağıda yer alan liste benim için, izlediğim ve tavsiye edebileceğim “En İyi Animasyon Filmleri” listesidir. Bu listeyi oluştururken en iyilerinden daha az iyi olanlarına şeklinde değil de, aklıma geldiği şekliyle bir sıralama yaptım. Bunu da belirtmek isterim, yanıltıcı olmasın  (:

En İyi Animasyon Filmleri Listem:


1-) Arabalar 1 Filmi:
Arabalar 1 filmi çok severek izlediğim animasyon filmlerin ilk sıralarında yer alır. Arabalar üzerinden hayatın anlamına dair yapılmış güzel bir animasyon filmdir. Bu zamana kadar belki 4-5 kez aynı heyecanla izlemişimdir. Hatta bazen bazı sahnelerini yeniden izlemekten keyif alırım (:



2-) Arabalar 2 Filmi:
Arabalar 1 filmini izledikten sonra merakla izlediğim, serinin devam filmdir. İlki kadar samimi ve duygu yüklü olmasa da yine de güzel bir filmdir bence. Bu filmi de 2 kez izlediğimi hatırlıyorum. Belki yakın bir zamanda, yeğenimle birlikte izleyerek bu rakama bir üçüncüsü eklenebilir.



3-) Yukarı Bak (UP):
Bu animasyon filmi hakkında neler yazılabilir hiç bilmiyorum açıkçası. 2009 yılında gösterime giren film aslında iki hikâyeyi işliyor. Birincisi Ellie ile Carl’ın aşk hikâyesi ve Ellie’nin evini Cennet Şelalelerine taşıma hayali, ikincisi ise artık bir yaşlı olan Bay Frederickson (Carl) ile küçük doğa kâşifi, sevimli Russell’in yollarının kesişmesiyle devam eden hikâye.

Bu filmin ilk sahneleri, yani aşk sahneleri bir aralar internette çok meşhurdu. Filmin tamamını izlememiş olanların bazıları eminim ki ilk sahneleri izlemiştir.
Severek izlediğim, izlerken sevdiğim animasyonlardan bir tanesidir. Ailecek izlenilebilecek güzel bir animasyon filmdir. Henüz yakın zaman önce büyük zevk alarak bir kez daha izledim.



4- Ratatuy ( Aşçı Fare ):
Film 2007 yılı, Disney Pixar yapımı bir film.
Ünlü Chef Gusteau’nun “Herkes yemek yapabilir” sözünden ilham alan kahramanımız farenin aşçı olma hayalleri vardır. Bir kaza sonucu yolu Paris’in ünlü bir lokantasına düşer. Burada yolu, lokantada temizlikçi olarak işe başlayan sakar dostu Linguini ile kesişir ve iyi birer dost olurlar. Fare Remy’in maharetleri ve Linguini’de hayat bulur ve birlikte iyi işler yaparlar. Tabii ki mutfakta bir farenin olması istenilen bir durum olmadığı için pek çok macera yaşarlar.

Bu keyifli, macera dolu filmi de çok severim. Zaman zaman yeniden izlerim ve her izlediğimde de yeniden keyif alırım.



5- Kayıp Balık Nemo:
Çok eski animasyon filmlerinden bir tanesi. Gösterime girdiği zamanlar çok ses getirmişti diye hatırlıyorumç Şuan bu film hakkında pek yorum yapamayacağım sanırım. İlk çıktığı zamanlar izlemiştim ve bir daha izlemedim. Ama güzel olduğunu hatırlıyorum. Fırsat bulduğum anda yeniden izlemek isterim.



6- Çılgın Hırsız 1 - 2:
Bu filmleri de televizyonda izlemiştim sanırım. Bazı sahnelerini hatırlıyorum ama güzel filmlerdi. Minyonlar ve sevimli küçük kızların olduğu, görüntüsü ürpertici olan süper fena süper babayı hatırlıyorum. Yeniden izleyeceklerim listesinde bu filmler de.



7- Buz Devri Serisi:
Öyle zannediyorum ki bu seri hakkında yorum yapmam gereksiz olacaktır. Bu serinin en az bir filmini pek çok kişi izlemiştir diye düşünüyorum. Sevilmese bu kadar izlenmezdi sanırım (:



8- Kahraman İkili:
Bu filmi de bir otobüs yolculuğumda izlemiştim. Animasyon filmi sever birisi olarak elbette kötü bir yorum yapamayacağım. Belki benim için tekrar tekrar izlenecek kadar güzel bir film olmasa da zaman zaman izlenebilir, izletilebilir.



9- Kung Fu Panda:
Bu filmin de 2 serisini izlediğimi hatırlıyorum. Bir üçüncüsü çıkmış ama izlemedim. Sevimli pandanın yeni maceralarını izlemek isterim.



10- Madagaskar:
İzlerken büyük keyif aldığım seridir Madagaskar filmi serisi. Aslında tam olarak kaç bölüm olduğunu bilmiyorum ama üç ayrı filmi de izlediğimi hatırlıyorum. Yine olsa yine izlerim. (:



11- Uçaklar:
Bir otobüs yolculuğumda bana eşlik eden, çok merak ederek izleyip de hayal kırıklığına uğradığım animasyon filmlerinden birisidir. Bu filmin yapımcıları Arabalar filminin de yapımcıları olduğu için çok orijinal bir şey olmamış bu yapım bence. Kanımca film şirketi, arabalar 1 filminin çok sevildiğini görünce seriyi biraz genişletmek istedi ama diğer filmlerde aynı başarıyı yakalayamadı. Yani bu benim görüşüm, yanılıyor olabilirim.



12- Arabalar 3:
Bu film de geçtiğimiz aylarda gösterime girdi ama gidip izlemedim. Açıkçası merak ediyorum ama bu merak beni sinemaya götürecek kadar güçlü değil sanırım. Ama izleyeceğim. Yani nasip olursa, inşallah.



Listem bu kadardı. Dikkat ettim de bu 12 maddelik animasyon film listesinin yapımcıları hep yabancı. Hiç birisi bize ait değil. Neden acaba? Ha, bizim animasyon filmlerimiz yok mu? Evet, varmış. Az önce internetten baktım. İçlerinden sadece “Kötü Kedi Şerafettin” filmini izlemişim. Ve filmi izlediğim o günü hatırlıyorum. Arkadaşımla birlikte izlemiştik ve film bitince arkadaşımla birlikte yaptığımız ortak yorum şu oldu: “Keşke başka bir film izleseydik.” Küfür içeren ve ahlaksızlık üzerine kurgulanmış bir film. Hiç tavsiye etmem.

Ben güzel ülkemizde de çok iyi yeteneklerin olduğuna inanıyorum. İstersek dünya çapında güzel bir animasyon yapabileceğimize inanıyorum. Bunun için destek ve çalışmak şart elbette.


Listeme eklemek istediğiniz başka animasyon filmler varsa, onları öğrenmek ve izlemek isterim hem de büyük bir zevkle. (: Bir de Türk yapımı animasyon filmleri hakkında yanılıyorsam lütfen düzeltin. Yanılmak ve yanıltmak istemem.

4 yorum:

  1. Çılgın hırsız,Kayıp balık Nemo,Yukarı bak ve buz devri filmleri benim de favorilerim en güzeli ise kesinlikle Yukarı bak⚘
    Yolculukta film izlemek çok güzel oluyor gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O film benim de favorilerimden. Ailecek izlenebilecek şekilde, çok kaliteli gerçekten.

      Sil
  2. Yukarı bak filmini çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk fırsatta izlemelisiniz bence. Çok güzel bir film. Umarım siz de beğenirsiniz.

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.