25 Şubat 2018 Pazar

Mavi ve Edebiyat Blogu - Blog Keşif #11

https://maviveedebiyat.blogspot.com.tr/

Blog keşif etkinliğimizin 11. Haftasına geldik, çok şükür. Bakıldığı zaman 11 hafta uzun bir süreye tekabül ediyor ve etkinliğe katılan blogların hemen hemen yarısını ifade ediyor. 
Geçen bu süre içerisinde çok güzel, keyifli söyleşiler ve tanıtım yazıları hazırladık. Nasip olursa bundan sonraki bloglar için de aynı güzellikte yayınlar olacağına inanıyorum.

Bundan önceki etkinlik yazılarında bildiğiniz gibi genel olarak röportaj şeklinde hazırlamıştık. Fakat Mavi ve Edebiyat blogu yakın zaman önce Blog Dostum’da bir röportaj yaptığı için yeniden bir röportaj yapmak yerine, kendi tanıtım yazısı ile misafir ediyoruz. Blog Dostum’daki Mavi ve Edebiyat röportajına buradan ulaşabilirsiniz.

Sevgili Mücahit Doğan’ın kendi anlatımıyla, Mavi ve Edebiyat Blogunu bir kez daha tanıyalım. Buyrunuz:


“Merhaba, bu yazımda size Mavi ve Edebiyat adlı bloğumuzu tanıtacağım, blog açma amacımızı, hedeflerimizi ve tüm blog deneyimlerimizi sizlerle paylaşacağım. Hazırsanız başlıyorum :)

2017 yılının ağustos ayında blog dünyasına ilk adımımızı attık. İlk zamanlar ismimiz ve yazılarımız çok farklıydı, daha çok kişisel nitelikte paylaşımlar yapıyorduk. Daha sonra edebiyata yatkınlığımızı ve edebi türde yazılar yazmayı sevdiğimizi fark ederek ismimizi ve yazılarımızı değiştirme kararı aldık. O günden sonra ismimiz "Mavi ve Edebiyat" oldu. Edebiyata yakınlığımız ve maviye karşı olan tutkumuz ile bu ismi uygun gördük ve çok da sevdik.

Gün geçtikçe yol haritamızı oluşturmaya başladık, amaçlarımız, hedeflerimiz yavaş yavaş zihnimizde oluşmaya başlıyordu. Öncelikli amacımız insanlara, özellikle de gençlere edebiyatı, kitapları ve kitap okumayı sevdirmekti. Genç nesiller gelişen teknoloji ile birlikte kitapların yüzüne bakmıyorlar, okumayı sevmiyorlar ve edebiyattan habersiz bir şekilde yetişiyorlar. Bu durumda okumayan ve düşünmeyen bir nesil yetişiyor. Okumayan ve düşünmeyen bir neslin de parlak bir gelecek vaat edebileceği düşünülemez. Bu nedenle edebiyatı, kitapları ve kitap okumayı sevdirmeyi kendimize bir amaç edinerek bu yola çıktık ve elimizden geldiğince bu yolculuğu devam ettireceğiz.

Yukarıda saydıklarımın dışında diğer bir hedefimiz de edebiyatseverlerin buluşma noktası olabilmek. Edebiyata ilgi duyan, kitapları ve okumayı seven insanları bir araya getirerek güzel bir ortam oluşturmak istiyoruz. Bu nedenle bloğumuzda edebiyat adına birçok unsura yer veremeye çalışıyoruz ve çalışacağız. Kendi yazdığımız kısa hikayelerimizle sıcacık bir okuma süreci yaşayabilirsiniz, kendi yazdığımız şiirlerimizle duygu yoğunluğunuza tercüman bulabilirsiniz, ünlü şairlerin şiirlerini incelediğimiz yazılarımızı okuyarak bu şiirlere farklı bir pencereden bakabilirsiniz, kitap önerilerimizle kendi okuma listenizi oluşturabilir veya şekillendirebilirsiniz. Bunlar ve daha fazlasını bloğumuzda bulabilirsiniz.

İçeriklerimizin hepsi tamamen özgün olmakla birlikte emek vererek oluşturulmaktadır. Zaman ayırarak, araştırma yaparak, kendimizi geliştirerek sizlere daha iyi ve daha nitelikli yazılar oluşturmaya çalışıyoruz. Yazılarımızı incelediğinizde emek verilerek oluşturulduğunu siz de rahatlıkla görebilirsiniz.

Edebiyatı sevseniz de sevmeseniz de "Mavi ve Edebiyat" bloğunda kendinize ait birçok unsuru bulabileceğinizin garantisini veriyoruz, şiirlerimizi veya kısa hikâyelerimizi okuduğunuzda ruhunuza işleyen, duygularınıza tercüman olan içerikler bulabileceğinizi söyleyerek sizi bloğumuza davet ediyorum.

Bu yazıyla size ulaşmamıza vesile olan "İyi Olsun" bloğuna da teşekkür ediyorum ve uzun soluklu bir blog hayatı diliyorum. Kendinize çok iyi bakın ve sağlıcakla kalın :)”

Mavi ve Edebiyat blogunu açıldığı ilk günlerden beridir takip ediyorum. Yazılarını beğendiğim, seviyeli bulduğum bloglardan bir tanesi olduğunu bu vesileyle belirtmiş olayım. Blog hakkında kendimce genel bir görüşüm vardı fakat bu tanıtım yazısını okuyunca daha iyi ve daha yakından tanımış oldum.

Bu yazı için, vakit ayırdığı için ben çok teşekkür ediyorum. Hep birlikte görebileceğimiz daha nice güzel günlere ulaşabilmeyi ümit ediyorum (:

İlgi duyanlar için Mavi ve Edebiyat Bloguna buradan ulaşabilirsiniz.

Gelecek hafta konuk edeceğimiz blog Sevgili Feri Peri olacak, inşallah.

Huzurla kalın, iyi olsun (:

12 yorum:

  1. Bu güzel paylaşım ve samimi düşünceleriniz için teşekkür ederim, umarım okuyanlar için faydalı bir yazı olur, herkese mutlu günler :)

    YanıtlaSil
  2. Keyifle okudum.Bu yazılar çok güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. (: Sizi de konuk etmek isterim (:

      Sil
  3. Blog keşiflerini takip ediyordum derken bir baktım sıra bana gelmiş, heyecanlandım ben de :D
    Mavi ve Edebiyat çok güzel bir isim gerçekten. Çok anlamlı, çok tanıdık ve iç ısıtıcı. Yazılarınız da gerçekten çok emek verilerek paylaşılıyor farkındayım. Umarım bu keyifli yolda daha uzun süre yürür ve araştırmalarınızı, özgün hikayelerinizi bizlerle paylaşırsınız, Mavi ve Edebiyat yazarları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözlerinize aynen katılıyorum (:
      Bir kaç gün içerisinde size bir mail gönderirim inşallah (:

      Sil
  4. Blog yazarları buluşmasında tanışmıştık.Bir haftalık blogdu,geleceğim dedi ve geldi.Aylar öncesinden yer ayırtan ve gelmeyenlere göre çok güvenilir bir kişilik olduğunu düşündüm Mücahit'in.Ayrıca büyüklere saygısı,eğitimi ve bilgini de es geçmek mümkün değil.Elimden geldiğince de benim desteklemeye çalıştığım bir blog.Yazan ve yazmaya gönül veren gençleri seviyorum.Sizin de onun da yolu açık olsun :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O buluşmayı hatırlıyorum. Ben de yeniydim o zamanlar ve ben de katılmak istemiştim ama nasip olmadı. Mücahit Bey benim de saygı duyduğum, yazılarını severek okuduğum değerli bir insan.
      Yorumunuz ve güzel dileğiniz için çok teşekkür ederim (:

      Sil
  5. Kendini ne de güzel ifade etmiş . Umarım yolu her daim açık olur :)

    YanıtlaSil
  6. Blog dünyasında en çok sevdiğim yön erkeklerin bayanlara karsi saygili tutumu. Ki bir çok sosyal mecrada bunu göremezsiniz. Efendiliğini kesinlikle bende savunuyorm umarm daha iyi yerlere gelebilir kardesimiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edebiyatın "edeb" kökünden geldiğini anlatırlar. Mücahit beyin edebinin de edebiyatla ilgisi var bence.

      Allah razı olsun. Sizden de ondan da..

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.