18 Şubat 2018 Pazar

Herteldenşef Blogu - Blog Keşif #10


Son günlerde özellikle de birkaç gün içinde gelen haberler morallerimizi ve sinirlerimizi aşırı derecede bozdu. Bu tür hadiselerin hiç yaşanmamış olmasını dilerdim ama maalesef yaşanıyor. Suçlular cezalarını ahrette zaten bulacaklar ama dilerim ki bu dünyada da bulurlar.

Böyle bir haberin gölgesi altında kalan bu haftaki keşif etkinliği röportajı için sevgili Herteldenşef’ten özür diliyorum. Fakat her şeye rağmen hayat devam ediyor.

Keşif etkinliğimizin 10. Haftasına da gelmiş bulunuyoruz. Blogları ve yazarlarını daha yakından tanımaya devam ediyoruz. Bu hafta Herteldenşef’i konuk ediyoruz. Kendisi ile keyifli bir söyleşi yaptık.


Buyurunuz:

1- Klasik soruyla başlayalım. Bize kendinizden bahsedebilir misiniz? Her Telden Şef kimdir, nerede yaşar, ne iş yapar?

 HerTeldenŞef:  Benim için herteldenşef aslında bir sembol; hayatın içinden, maddi, manevi, ruhsal ya da psikolojik boyutlarda. Nasıl anlamlandırmak istediğimize bağlı yani. Onu bir sembol olarak görmekten ve çok da ‘insanileştirmemekten’ mutluyum sanırım.. J

Bana gelirsek; 90lar vagonunda seyahat etmiş, Kayseri’de molasını vermiş ve sosyolojiyi kendisine uğraş edinmiş bir bireyim

2- Bence “Ter Telden” ifadesi blogunuzu tanımlamak için yetiyor ama siz blogunuzu kısaca nasıl tanımlarsınız?

 HerTeldenŞef:  Evet, bence de her telden tabiriyle içerik özetlenmiş oluyor. Fakat benim amacım ilk günden itibaren doğal ve yalın olmak/ kalmak. Sanırım blogumu en kısa bu şekilde özetleyebilirim.

3- Yazılarınızda doğrudan sosyoloji üzerine içerikler var fakat diğer yazılarınızda da sosyoloji okumanızın etkisi oluyor mu? Yani farklı bir bakış açısı kazandırıyor mu?

 HerTeldenŞef:  Hayatımı iki evreye ayırıyorum doğrusu; sosyolojiden öncesi ve sosyolojiden sonrası.

Öncesinde çoğu şey oldukça farklıydı. İnsanlar, mekanlar, olay örgüleri ve bunun gibi niceleri.. Sosyoloji ile tanıştıktan ve tabi odak noktaları da farklılaştıktan sonra işe benliğimdeki kalıplaşmaları farklı gözden ele almakla başladım. Yeri geldi sabahları günü selamlayışım bile derininde farklılık gösterdi. Hal böyleyken blogumun da bu şekilde bir yol izlemesini istedim aslında, tabi elimden geldiğince.. ;)

4- Konu sosyolojiden açılmışken bir şey danışayım (: Sosyoloji benim de okumak istediğim, merak ettiğim bölümlerden bir tanesi. Sizce bu bölüm okunmalı mıdır? Okuduğunuza hiç pişman oldunuz mu?

 HerTeldenŞef:  Çevremde sosyolojiye ufak da olsa ilgi duyup bunu da dile getiren insanlar beni oldukça mutlu ediyor. Fakat toplum olarak bu bölüme –içeriğinin bilinmemesinden ötürü- bir ön yargı var. Oysaki doğrudan toplumu ele alan bir alan ve bence hem ülke olarak hem de bireysel olarak fazlasıyla ihtiyaç duyduğumuz bir alan. Bu nedenle okuduğuma kesinlikle pişman olmadım, hatta okumasam daha fazla pişman olurdum sanırım.. J İlgisi olan herkese tavsiyemdir.

5- Sosyoloji üzerine okunabilecek birkaç tane kitap tavsiye edebilir misiniz?

 HerTeldenŞef:  Tavsiye kısmında listem uzayıp gider. Başlangıç seviyesi kitaplarını bir kenara koyarsak;

-Asi Şehirler
-Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor
-Uygar Barbarlık
-Sosyoloji Tarihi

Dörtlemesini sıralayabilirim. Bence özümsemek adına birkaç defa okunmalılar. Bir de son kitap Heretik Yayınlarına ait ki bana kalırsa Heretik’in çoğu kitabı okunabilir kalitede.

6- Sizi ilk tanıdığım günden bu yana merak ettiğim bir soru var. Bu “zürafa besleme” meselesi nedir? Anlatabilir misiniz? (:

 HerTeldenŞef:  Hihihi :D Yolculuğu uzun bir hikaye aslında o. Bir anlamda içsel bir hikaye. Fakat her ne olursa olsun –olumsuz bile olsa- vazgeçmeyeceğim türden.. Çok seviyorum yahu! ;)

7- Yeni bir blog keşfettiğiniz zaman en çok neye dikkat edersiniz?

 HerTeldenŞef:  Keşifleri çok seviyorum; blog hayatına anlam katan bir mesele. Ben yeni keşiflerimde mutlaka blog sahibi hakkında bilgi edinir ve mutlaka yayınladığı ilk yazısını okurum. Bu ikisi olmazsa olmazımdır diyebilirim.

8- Yakın zaman önce blog dünyasında ilk yılınızı doldurdunuz. Öncelikle hayırlı olsun (: Geçen bu süreç size neler kazandırdı?

 HerTeldenŞef:  Çok teşekkür ediyorum. :)

Yazmak eylemi hayatımda hep vardı aslında, kendimi ifade ediş biçimlerimden belki de en kuvvetlisi olabilir. Fakat kendinizle baş başa kalıp yazmakla başkaları tarafından okunduğunuzu bildiğiniz yazmak arasında çok fark varmış. Bu aslında gurur verici bir tecrübe. Sanırım en çok da bunu kazandım.

9- Blog dünyasının en çok sevdiğiniz yönü nedir sizce?

 HerTeldenŞef:  Ahh, bu soruyu çok seviyorum! Samimiyet, içtenlik, farklı bakış açıları, yapıcı eleştiriler, empati ve hissedebilmek.. İşte blog dünyasının tattığım ve en sevdiğim yönleri..

10- Nasip olursa bundan 5 yıl sonra nasıl bir hayat yaşamak istersiniz?

 HerTeldenŞef:  Biraz klişe gelebilir fakat hayata dair plan yapmak bana göre pek değil. Açıkçası spesifik hedefler koymaktan da her daim kaçınmışımdır. Sağlığım yerinde olsun, sevdiklerim yanımda olsun ve keyif aldığım işler peşinde olabileyim. Tabi blog da hayatımdan hiç çıkmasın. ;)

11- Issız bir adaya düşecek olsanız, yanınıza alacağınız 5 şey ne olurdu? (:

 HerTeldenŞef:  Bu soru zor oldu yahu! :))

Öncelikle yazacağım bir defterin mutlaka olması lazım. Teknolojik aletlerden uzak kalmakta fayda var, o nedenle telefonu tercih etmiyorum. Kitap olmazsa olmazımız tabi. Gel gelelim listenin buradan sonrasında işler karışıyor. Şu da olsun, bu da olsun, aa bu da vardı, tüh bu kalacak mı şimdi.. Yok yok, karar vermem mümkün değil. :D

12- Kendinize en yakın bulduğunuz renk hangisi?

 HerTeldenŞef:  Kesinlikle sarı.

13- Bunlar haricinde eklemek/değinmek istediğiniz bir şeyler var mı?

 HerTeldenŞef:  Öncelikle sıranın bana gelmesini epey bekledim doğrusu :P Bu etkinlikte yer aldığım için çok mutluyum, vakit ayırdığınız için çok teşekkür ediyorum.. :)

Hayatımda yaptığım en doğru şeyler listesinde blog açmak ilk sıralarda yer alıyor. Paylaşmaktan ve paylaşımları takip etmekten büyük keyif alıyorum. Umarım içten yapılan tüm paylaşımlar uzun soluklu olur ve umarım kendi aramızdaki bu doğal ortam çok daha genişler.. Röportajı okuyan arkadaşlarıma da teşekkürlerimi iletiyorum..

Ve tabi ki haftaya gelecek yazıyı da merakla bekliyor olacağım. ;) Sevgiler..

İyi Olsun: Bu güzel ve keyifli söyleşi için zaman ayırıp, böyle güzel cevaplar verdiğiniz için ben çok teşekkür ederim. Yazılarınızı severek okuduğumu da bir kez daha bu vesileyle belirtmek isterim. Blog dünyasında daha nice güzel ve zürafalar kadar uzun yıllar görmenizi dilerim. (: (:

Buradan Sevgili HerTelden Şef’e ulaşabilirsiniz.

Gelecek hafta nasip olursa misafir edeceğimiz blog, Mavi ve Edebiyat blogu olacak inşallah.


Sevgiyle ve ümitle…

18 yorum:

  1. Bu söyleşiden farklılık bekliyordum ve beklediğimide gördüm. :) Çok güzel olmuş gülümseyerek okudum. İkinizinde emeğine saglik.

    Not: Şefim emin ol bu söyleşiyi ben daha çok bekliyorum 😂 dıptıs dıptıs yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin olun ben de her bir blogla söyleşi yapmak için sabırsızlıkla bekliyorum ama haftada bir olduğu için biraz yavaş ilerliyor (:

      Allah izin verirse sıra size de yaklaşıyor. Teşekkür ederim (:

      Sil
    2. nota not: en büyük kalpler benden sanaa! :D

      Sil
  2. Bu yazıyı okumak ve Her telden Şefi biraz daha yakından tanımak iyi geldi yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Vesile olduysak ne mutlu.

      Sil
  3. Her telden şef bloğunu hep görüyordum, yazılarını da okuyordum ama bu yazı ile daha yakından tanımış oldum :) Haftaya da sıra bize geliyormuş, heyecanlandım 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de heyecanlıyım. Birkaç gün içerisinde dönüş yaparım inşallah (:

      Sil
  4. O özüre hiç gerek yok, elden birşey gelmiyor ama hayat devam ediyor gerçekten de..
    Sevgili İyi Olsun ben de yeniden teşekkürlerimi sunuyorum, kesinlikle çok keyif aldım. Umarım güzel dilekler hepimiz adına gerçekleşir.. :))

    YanıtlaSil
  5. Yorumlarını esirgemeyen arkadaşlarımıza ben de çok teşekkür ediyorum.. ;)

    YanıtlaSil
  6. Sayenizde blogger arkadasımızı daha yakından tanımış olduk.
    Keyifle okudum ,yüreğine sağlık .
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. çok severek takip ederim kendisini:) çok güzel olmuş,e linize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herteldenşef'i "Çok severek takip etmek" sanırım pek çok kişinin ortak yönü (:
      Teşekkür ederim (:

      Sil
  8. Avatarı ve bloğun ismi güzel... bu tanışmadan sonra içerikleri de okuyup fikrimizi ayan ederiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıları da güzel. Beğenirsiniz umarım.

      Sil
  9. Merhaba, yazınız için teşekkürler. Blog yazarlarının buluşma ve sosyal paylaşım noktasına sizleri de bekleriz. Böylelikle içeriklerinizi bloggerlara tanıtabilir ve diğer bloggerlar ile kolaylıkla irtibat kurabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  10. Hertelden Şef'in sosyoloji okumuş olduğunu bilmiyordum bunu duyunca kendime çok yakın hissettim . Teşekkürler İyi Olsun !

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.