1 Kasım 2017 Çarşamba

En İyi Araba

en iyi araba hangisi

Birkaç yıl önce, babaannem hayattayken diyabet, tansiyon, kalp gibi bir takım sağlık sorunları vardı. O sebeple sık sık hastaneye gitmek zorunda kalıyordu. Fakat o yıllarda kendimize ait bir aracımız yoktu. O yaşlı ve hasta haliyle ya toplu taşıma aracı kullanıyorduk ya da birilerine bizi hastaneye götürmesi için ricada bulunuyorduk.

Bir akrabamız bu konuda bize çok yardımcı oldu. Allah ondan razı olsun. Her ne zaman arayıp haber versek hemen arabasıyla gelip bizi hastaneye götürüyordu. Hiçbir zaman tek kelime olumsuz bir şey dememesine rağmen, biz ona karşı kendimizi hep mahcup hissediyorduk. Daha sonra Allah bize de nasip etti ve iyi kötü bir araba aldık ve onu kullanmaya başladık.


Özellikle de son bir yıldır benim tedavi sürecim başladı. Bu yıl sırf benim tedavim için Aksaray-Kayseri karayolunu defalarca gidip geldik, öyle ki kaç kez gittiğimizi artık sayamıyorum. Her seferinde, istediğimiz saatte, istediğimiz gibi kendi aracımızla çıktık yola. İşimiz ne zaman biterse de o zaman döndük. Hatta daha bu sabah, kontrollerim için yine gidip geldik o yoldan. Ve bunu yaparken minnetsiz yaptık çok şükür.

Şimdilerde küçük yeğenimle dışarı çıktığımız zaman, yoldan geçen lüks arabaları gösterip; “bak dayı en iyi araba bu, bu arabayı çok seviyorum. Büyüyünce ben de bu arabadan alacağım” diyor.

Çocuk haklı bir yerde. O lüks arabalar günümüzdeki en iyi arabalar olarak kabul görüyorlar. Ama yeğenimin yanıldığı daha doğrusu henüz idrak edemediği bir şey var. Evet, o arabalar teknoloji, gelişmişlik ve konfor bakımından en iyi arabalar olabilir ama bizim olmadıktan sonra benim için hiçbir şey ifade etmiyorlar.

Bu sebeple bana en iyi araba hangisi diye sorsalar, hiç tereddütsüz “kendi arabamız” derim. Ha, arabamız çok mu iyi, yüksek modelli mi? Değil. Fakat hepsinden önemli bir özelliği var. Yukarıda da bahsettiğim gibi araba bizim ve ihtiyacımızı karşılıyor. Bu sebeple en iyi araba bizim arabamız. Yani, minnetsiz bindiğimiz, ayağımızı yerden kesen, ihtiyacımızı gören fazla bir lüksü olmayan aracımız. (:

Rabbim dileyen, ihtiyacı olan herkese araba almayı nasip etsin. Özellikle de bizim gibi sürekli ihtiyacı olanlara ya da başka bir sebeple araba lazım olanlara nasip etsin. Kazasız belasız bir şekilde kullanmayı nasip etsin ve herkesi korusun.

Bizim buralarda yeni araba alanlara “Allah tekerine taş değdirmesin” derler. Ben de buradan tüm araç sahiplerine, yeni alanlara ve alacak olanlara aynı duayı etmiş olayım.


Allah tekerinize taş değdirmesin (:


4 yorum:

  1. En iyi araba ihtiyaç giderendir gerçekten.. Parası olan zevk içinde kullanıyor ama allah önce ihtiyaç duyanlara nasip etsin. Lükse özendiriyorlar ama imkan tanımıyorlar ne yazık ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için ve duanıza da amin diyorum. Dediğiniz gibi öyle de bir sorun var.

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.