5 Kasım 2017 Pazar

Blog Yazmak Kazandırır

blog yaz para kazan
İnternet dünyası ve bloglarla tanışmam bundan 7-8 yıl öncesine dayanır. Fakat o yıllarda bir kişisel blog açacak kadar tecrübem ve bilgim yoktu. Bu sebeple o yıllardan kalma bir blogum yok. Ama yine de bir blog açma fikri o yıllardan beridir içimde duruyordu. Nasip bu senenin Mayıs ayınaymış (:

İyi Olsun Blog’u açmadan önce bloglara dair bir araştırma yapmıştım. Farklı sitelerde farklı bilgiler yer alıyordu. Fakat daha çok ön plana çıkan başlık “Blog Yaz Para Kazan” şeklindeydi. Yani blog=para gibi bir formül sunuluyordu. Bir yerde haklıydılar fakat bu başlık bence eksik kalıyor. Zira blog yazmak para kazanmaktan çok daha fazla ve faydalı şeyler kazandırıyor insana. Yaklaşık 6 aylık tecrübem bile bunu görmeme yetti.


1- Blog Yazmak Dost Kazandırır:
Blog yazmak, bazen hiç görmediğimiz, sesini duymadığımız belki yolda görsek hiç tanımayacağımız hatta belki dünya gözüyle hiçbir zaman göremeyeceğimiz dostlar kazandırıyor insana. Bir yerde sanal ama gerçek dostluklar…

Yazılarıyla, fikirleriyle tanıyorum bir yazarı. Öyle olmuyor mu? İsmi, resmi olmayan bir blog yazarını zihnimde, kendimce canlandırıyorum. O blogu ziyaret ettiğimde o zihnimdeki kişiyi görür, onunla sohbet eder gibi hissediyorum kendimi. O benim dostum, arkadaşım, abim, ablam, kardeşim gibi oluyor.

2- Blog Yazmak İnsanı Mutlu Eder:
Blog yazmak beni mutlu ediyor. Biliyor ve inanıyorum ki pek çok kişi de benimle aynı fikirde. Zira insan bundan bir mutluluk duymasa asla blog yazmaz. Çünkü bu iş sevmeden yapılabilecek bir şey değil. (:

blogger karikatür

3- Blog Yazmak Bilgi Kazandırır:
Bilgi kazanmaya iki yönüyle bakıyorum ben. Birincisi kendi blogumda paylaşmak, kendi blogumu iyileştirmek için daha çok araştırmak, daha çok okumak ihtiyacı hissediyorum. Bu yönüyle bir bilgi kazandırıyor.

İkincisi ise, diğer bloglar aracılığıyla bilgi kazandırıyor. Ziyaret ettiğim, okuduğum her blogdan bir şeyler öğreniyorum mutlaka. “Bunlar kitapta yazmaz” diye bir tabir vardır ya, işte bloglar tam da bu tabire uyan yerlerdir bence. Bazen bir blogdan okuduğum bir sayfalık bir hayat tecrübesi bir kitaba denk gelecek şekilde olabiliyor. (:

4- Blog Yazmak Tecrübe Kazandırır:
Bloglarla tecrübe kazanmak çok yönlü bir şey bence. Bana özellikle teknik konularda ve yazma becerisi kazandırması konusunda çok faydalı oldu.

Blog açma ve iyi-kötü bir şeyler yapma konusunda eskiye dayanan bir tecrübem vardı ama yine de şimdiki gelişmeleri de öğrenerek farklı tecrübeler kazanıyorum. Örneğin geçtiğimiz haftalarda yaşadığımız “İzleyici Butonu Sorununa” nasıl çözüm bulunabileceği konusunda yeni şeyler öğrenip bir tecrübe daha kazandım. Yeri gelmişken bu konuda Annesinin Prensesi bloguna da teşekkürlerimi bir kez daha iletmeliyim (:

5- Blog Yazmak Hediye Kazandırır:
Bazı blog yazarı arkadaşların bir şeyler hediye etmek amacıyla çekilişler düzenlemesiyle bloglardan hediye kazanmak her zaman mümkün olmasa bile zaman zaman mümkün olabiliyor. (:

Henüz çekilişlerden bir hediye kazanmadım ama bunu isterim. Ki mesele bir çekilişle kazanılan bir hediyenin mahiyeti değil. Burada önemli olan insanların hediyeleşmesi ve arada bir sevgi, saygı bağının oluşmasıdır. Ben buna çok önem veriyorum. Birinin bana ufacık bir kağıt parçası bile hediye etmesi benim için çok özel ve önemlidir. Onu bir yere saklar yıllarca muhafaza edebilirim. (:

Yeri gelmişken bu vesileyle bir çekiliş haberini de vermiş olayım. Kiremithanem blogu bir çekiliş düzenleyerek Oyun Çadırı hediye ediyor. Çekiliş şartlarını öğrenmek ve çekilişe katılmak için buraya tıklayabilirsiniz.

Kim bilir belki ilerleyen zamanlarda bir çekiliş de ben yaparım (:

6- Blog Yazmak Para Kazandırır:
Henüz hiçbir gelir elde etmemiş olsam bile blog yazmak ciddi manada para kazandırabilir. Bunu başaran pek çok örnek olduğu gibi bu hevesle başlayıp yarı yolda bırakan pek çok örnek de mevcuttur.

Bu blogla temel amacım para kazanmak olmadı hiçbir zaman ama bir gün para kazanma fırsatım olursa da değerlendirebilirim. Elbette milyon liralar kazanacak değilim ama kazanacağım 1 lira bile beni mutlu edecektir. Burada da mesele maddi olarak bir gelir elde etmek değil, bir emeğin karşılığını az da olsa somut olarak görebilmektir. (:

Blogundan para kazananlara hayırlı işler, bol kazançlar diliyorum (:

7- Blog Yazmak Görmeyi Öğretir:
Bakmak ve görmek arasındaki farklı biliyoruz. Blog yazmak görmeyi öğretiyor insana. Blogu açtığımdan beridir pek çok kez şahit oldum buna. Örneğin yaşanan bir olay karşısında diğer insanlar normal bir şekilde bakıp geçiyorlar fakat ben o olayı farklı görüyorum ve bloguma yansıtıyorum. Bu bana has bir özellik değil. Tüm bloglarda bunu görüyoruz. Sıradanmış gibi görünen bir olayın aslında ne kadar sıra dışı olduğunu fark ediyoruz.


Bu liste biraz daha uzayabilir pek tabii. Fakat benim aklıma gelenler bunlar. Özellikle benden daha tecrübeli olanlara sormak istiyorum. Bunlar haricinde blog yazmak size ne kazandırdı? Yorum olarak yazarsanız çok sevinirim, çok seviniriz (:


18 yorum:

  1. Blogaracılığı ile çok güzel insanlar tanıdım.
    Eğer ki bu aleme girmiş olmasaydım zannediyorum ki bu muhteşem insanları tanıma imkanım olmayacaktı bunun yanısıra blog vesilesiyle de bir çok şey öğrendm insan denen varlığı daha yakından tanıdım bir çok yönünü ve marifetini yönünü gördüm..çeşitli çeşitli güzellikler alemler gördüm..olumsuzlukları da elbette var ama ben bunları söz konusu etmek istemiyorum..
    Blogdan para kazanmaya gelince kolay para elde etmek bence öyle de kolay elde edilen bir şey değildir..şahsen blog vesilesiyle gelir elde ettim bir zamanlar blog tasarımlarımdan iyi miktarlar kazandım,örneğin nerdeyse evin bütün faturalarını ödedim aylarca ama yıpratıcıydı bir noktadan sonra demek istediğim insan yorulmadan o ter alnından akmadan zor kazanır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Bilmeyen birisi için bloglar kolay gelir kaynağı gibi görülüyor ama ciddi anlamda emek vermek gerekiyor. Emek verince de karşılığı mutlaka alınıyor. Gerek maddi olarak gerekse manevi olarak.

      Sil
  2. Para haricinde saydıklarınızı kazandım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence onlar paradan daha değerli. İnşallah bir gün para da kazanırsınız. (:

      Sil
  3. Çok doğru yazmışsın canım. Bende para dışında hepsini kazandım :)
    Boşa,zaman harçamak yerine güzel insanlarla,fikir alışverişi yapmak, onların hayatına dokunmak ve kendi hayatımızda yer edinmeleri çok güzel bir duygu.
    Kalemine, yüreğine sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Dediğim gibi bunları kazanmak para kazanmaktan daha değerli. İnşallah para kazanmak da nasip olur. (:
      Ne güzel demişsiniz; "hayata dokunmak" diye, sanırım bütün mesele bu. (:

      Sil
  4. Aramızda para kazanmak için yazan varsa umarım emekleri boşa gitmiyor ve kazanıyordur.

    Bunca yıldır yazan birisi olarak para konusunu da daha birkaç yıl önce öğrendim.

    Para konusunu bilmiyorum, kazanan var mı, gerçekten kazanılır mı; ama gerçekten değerli kalemler yani dostlar kazandırıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parayı önceleyip, bunun için yazan ve ciddi para kazananlar tanıyorum. Bu elbette bir tercih meselesi ama dediğiniz gibi dost kazandırıyor ve bu çok güzel bir şey.

      Herkese niyet ettiği şey vardır. Ne diyelim, Allah herkesin gönlüne göre versin (:

      Sil
  5. Blog yazmanın bana kattığı şeyler şu: Günlük hayatta daha sağlıklı iletişim kurmamı sağlıyor. Bana ait olan bir şeyler ortaya koymanın tadını yaşattı. Ve birçok insan ve bilgi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin bu saydıklarınızla daha da iyi oldu. Çok haklısınız.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  6. Bende çok şey kazandım blog yazarak. Genelde çabuk sıkılan bir insan olduğum için blog yazmayı en fazla 1 yıl yapar bırakırım diye düşünüyordum ama 4 yıldır yazıyorum. Kendim bile inanamadım ama bağımlılık yapıyor. Zaman zaman ara versemde dönüp dolaşıp yazmaya devam ediyorum. Kazanımları da bonus:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah, siz eskilerdenmişsiniz. İnşallah bize de nasip olur. (:
      İnsan bir kez başlayınca bırakamıyor. Uzak kalsa bile aklı burda kalıyor (:

      Sil
  7. Ben de şimdiye kadar para ve hediye kazandığımı söyleyemeyeceğim ama çok tatlı arkadaşlar edindiğim, merak ettiğim bir çok soruya cevap bulduğum doğru. Yazmayı zaten çok seviyorum. Blogumda keyfimin kahyası olabilmeyi canımın istediğini yazabilmeyi daha da çok seviyorum. Bana da beklerim. www.idilob.com sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Dediğim gibi bunlar paradan daha değerli şeyler.(:
      Blogunuzu da ziyaret ederim mutlaka.

      Sil
  8. en güzeli dostluklaaar işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, o hepsinden kıymetli bir kazanç (:

      Sil
  9. Hepsine kelime kelime katılıyorum. Ağzına sağlık 😀

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.