20 Nisan 2018 Cuma

Kiremithanem Blogu - Blog Keşif #16

kiremithanem

Bu ay blogum ve blog keşif etkinliği yazıları için oldukça verimsiz geçtiğinin farkındayım. Bahar geldi, doğa yeniden canlandı, her yer yemyeşil oldu ama bu yeniden canlanış nedense bloguma pek uğramadı (: Blogumun bu durumundan memnun değilim elbette ama öyle oldu işte… Neyse.. Buna yakında bir çözüm bulacağım, inşallah.

Blog keşif etkinliğimizin 16. bloguna geldik. Bu hafta benim için ayrı bir yeri ve değeri olan bir blogu konuk ediyoruz. Boş geçen bu uzun vakti telafi edebilecek nitelikte olduğunu düşündüğüm güzel bir söyleşi oldu bence. Yine her zaman olduğu gibi gerçekten çok keyif aldım. 

Bu güzel söyleşi için buyurunuz:



1- “Seni Tanıyabilir Miyim” başlıklı mimin mimarı olarak kendinizi en iyi şekilde tanıttınız ama bu etkinlik için özel olarak kısaca kendinizden bahseder misiniz? Kiremithanem kimdir, ne iş yapar, nerede yaşar?

Kiremithanem: Kiremithanem son yıllarda aşırı aktif olan bir kadındır. Her şeyden önce annedir ve üç çocuğum olduğu için onların ihtiyaçlarını gözetmekle meşgulum genelde.

Farklı yaşlarda olmalarına rağmen ihtiyaçları da farklı olabiliyor dolayısıyla Kiremithanem bazen küçük bir çocuk bazen oyunu çok seven bir kız çocuğu bazense tüm dünyayı karşına almaya çalışan hırçın bir delikanlıdır..

Ama bunlar arasında dengeyi kurmakta çok iyidir :)

2- Kiremithanem’den önce başka bir blogunuz vardı. Sizi ilk onunla tanıdım. Hatta bloguma ilk yorum yapan siz olmuştunuz. O yönüyle de hiç unutmuyorum (: 

Sanırım daha öncesinde de bloglarınız olmuş. İlk olarak ne zaman başladınız blog yazmaya? Ve sizi blog yazmaya iten sebep ne idi? Bahsedebilir misiniz?

Kiremithanem: Blogun ne olduğunu bilmiyordum ben, böyle bir alemin bile farkında değildim bir zamanlar.

Eşim işi gereği Polonya'da çalıştığı yıllarda kendisini ziyarete gittiğimizde soğuk hava bizi eve kapatmıştı. Yapacak pek fazla bir şeyim de yoktu o aralar, yazmaya ve araştırmaya her zaman merakım vardı paylaşmayı da seviyordum, üyesi olduğum forumdan yorulunca kendime ait tamamen beni ifade eden bir sayfam bir yerim olsun istedim. Bu arayışım beni bloglarla tanıştırdı.

İlk blogum aslında Blogcu'da açılmış çok da iyi gidiyordu neden sonra Blogcu'nun yaptığı bazı yeniliklerden ötürü o blogu bırakıp yeni blog açma hizmetleri aramaya başlamıştım ve karşıma Blogger çıktı.

Blog yazmanın lezzeti çok başkadır benim için. Kimse sizi yönlendirmiyor ve her şey tamamen size kalmış oluyor. Ayrıca bir insanın temel ihtiyaçlarından biri olan ifade biçimi olarak da nitelendirilebilir.

Blog benim için kişiliğimin kolay görünemeyen yönlerini su yüzüne çıkarma bir nevi de dijital bir günlük tutma biçimidir.

3- Fotoğrafa olan ilginiz nasıl başladı? O süreci anlatabilir misiniz?

Kiremithanem: Çok sevdiğim bir arkadaşım vardı, kendisi fotoğrafa çok meraklı biriydi..
Fotoğraf merakım orada çatlak verdi diyebilirim, böyle bir merakım olduğunu bilmiyordum.

Arkadaşımın çektiği fotoğraflara hayranlık duyuyordum. O hayranlık vesile oldu sanırım fotoğrafa daha da çok ilgi duymama. Gözlerimin ve iç âlemimin bir başka uzantısı gibi bir his sardı beni.

O duygu hoşuma gitmişti bunun yanı sıra görünenin ötesinde de bir alemin olduğunu göstermenin bir yoludur benim için fotoğraf bu yüzden benim için vazgeçilmez bir yeri vardır.

4- Konu fotoğraftan açılmışken yeni başlayanlara ya da başlamak isteyenlere tavsiye edebileceğiniz bir şeyler var mı?

Kiremithanem: Gözün ötesinde bir göz objektifin ötesinde de bir objektifin olduğuna inanıyorum.
Bu gibi veya buna benzer düşüncesi olan mutlaka fotoğrafla tanışmalı.

Görünenin ötesine geçmek gibi bir şey. İnsanlara bir çok şeyi farklı açılardan farklı bir boyutta dünyayı ve onun içindekileri göstermek gibi bir şeydir fotoğraf.

Tavsiye edebileceğim birçok şey olmasına rağmen sadece bir unsur üzerinde durmak daha sağlıklı ve akılda kalıcı olur diye düşünüyorum.

Fotoğraf çekmek isteyen kendisi için çekmeli ki objektife yansıyandan çok kendi iç dünyası sirayet etsin.

5- Yeri gelmişken, bu etkinliğe özel olarak, sevdiğiniz bir fotoğrafı bizimle paylaşır mısınız? (:

Kiremithanem: Gün içinde kaç an vardır bilemiyorum ama biraz daha dikkatli bakarsak eğer belki de saliselerden daha fazla anlar olduğunu görebiliriz.

Bu anlardan bir kaçını gösteren fotoğraflarımı seve seve paylaşmak isterim.







6- Blog tasarımı ve görsel tasarım konularında da çok güzel çalışmalarınızın
olduğunu görüyoruz. Bu alanlarda da özel bir eğitim aldınız mı yoksa kendi
çabalarınızla mı bu seviyeye geldiniz?

Kiremithanem: İnsan çok yönlü bir canlı, bildiklerini bilemeyecek hatta fark edemeyecek kadar da cahil ve kör üstelik.

Blog tasarımına olan ilgimin de farkında değildim, fotoğrafta olduğu gibi. Zamanla fark ettim ve bu bir tutkuya dönüştü, özel bir eğitim almadım ama şunu söyleyebilirim ki insanın içindeki coşku her eğitimden daha etkilidir.

7- Sizi biraz yoruyor gibi olacağım ama görsel tasarım ve fotoğrafçılıkla ilgilenen biri olarak sizin röportajınızın da görsel açıdan dolu dolu olmasını istiyorum. (: Bu etkinliğe özel olarak beğendiniz bir sözü görsel bir tasarımla bizimle paylaşır mısınız?



Kiremithanem: Son yıllarda en çok sevdiğim sözlerden birini eklemek isterim.. güzel bir akşamda çekilen bu kare eşliğinde..

8- Yazılarınız bana göre çok samimi ve seviyeli bir nitelikte. Bu yönüyle sizi de vakur, sakin biri olarak hatta biraz da duygusal biri olarak tahayyül ediyorum. Gerçekten de öyle misiniz yoksa yanılıyor muyum?

Kiremithanem: Karşıdan, bu şekilde görünüyor oluşum beni mutlu etti. Böyle düşündüğünüz için çok teşekkür ederim.

İnsan böyle olmak zorunda kalabiliyor bazen, gerçekten. Sanırım daha sakin olmak ve düşünerek hareket etmek bir çok olumsuz şeyi önlüyor hele ki çocuk yetiştirmek gibi bir görevin başındaysanız böyle olmanız gerekiyor. İnşallah öyleyimdir :)

9- Yurt dışında yaşıyorsunuz ve vatan özlemi dolu yazılarınızın olduğunu
hatırlıyorum. “Gurbet” desem, neler dersiniz?

Kiremithanem: Bir yeri benimsemek benim için kolay olmuştur her zaman zira başka sefer de farklı yerlerde uzun süreliğine yaşadık ama gurbetin rengi değişmiyor.

Gurbet geriye bıraktıklarımızdır her zaman. Geriye kalanlar ne kadar kıymetliyse gurbet denilen kavram o denli yerleşir içimizde.

10- Çocuklarınız var, ilgilendiğiniz bir aileniz var, aktif bir şekilde blog yazıyorsunuz ve hatta tasarım işleriyle ilgileniyorsunuz. (: Öncelikle Maşallah diyorum ve sormak istiyorum: hepsine nasıl zaman ayırıyorsunuz? (:

Kiremithanem: Güne çok erken başlamam buna yüksek oranda katkı sağlıyor. Yıllardır çok erken uyanan biriyim, güneş doğduktan sonra uyumak bazen ceza gibi geliyor artık. Günün en bereketli zamanıdır bence sabah vakti o yüzden de kaçırmak istemiyorum bir de çok sessiz bir zaman dilimidir, anneler bunun ne demek olduğunu daha iyi bilir :)

Her vakte yakışan ve uygun olan işler var, onları takip edip değerlendirmeye çalışıyorum böylece birçok şeyi yapabiliyorum.

11- Bu dünyaya bir kez daha gelecek olsanız “yine yapardım” diyebileceğiniz bir şeyler var mı?

Kiremithanem: Dünyaya tekrar gelecek olsam Rabbimin bana yine çocuklarımı ve eşimi nasip etmesini isterdim, bu soruyu yeri geldi çok düşünmüştüm insan birçok şeyi değiştirmeyi arzu edebiliyor bazen ama küçücük bir değişiklik bile bütün hayatının ve yaşanmışlıkların değişmesi anlamına geldiğini düşünüyorum.

Bir şey dışında her şey aynı olsun isterdim.


12- Herkesin kendince hayattan aldığı bazı dersler vardır. Sizin de olmuştur mutlaka. Burada paylaşabileceğiniz bir “hayat dersi” var mıdır?

Kiremithanem: Hayat dersi olarak yaşadıklarımdan kendime pay biçtiklerim çok basit aslında.
Bir tanesi çok konuşmamak, bunun çok faydasını görüyorum artık bir diğeri ise beklemek.

İnsan birçok şeyi tek başına yapabileceğine o kadar çok inandı ki son zamanlarda nerdeyse sahipsiz olduğunu düşünerek yaşamaya başladı.

Gerçekten de hayatı ve gelişmeleri sahibine bırakmak gerek.
Allah de ötesini bırak derler ya, işte öyle bir şey :)

13- Sizi en çok mutlu eden şeylerden birkaç tanesini paylaşmak ister misiniz?

Kiremithanem:Çocuklarım, çiçeklerim, su sesi ve suyun varlığı fotoğraf çekmek ve tabii ki doğa.


14- Eklemek istediğiniz bir şeyler var mıdır?

Teşekkürler eklemek istiyorum, evvela size ve okuyan herkese.

İyi Olsun: Vakit ayırdığınız için ve her şey için ben çok teşekkür ederim. Ailenizle, sevdiklerinizle ve tabiki doğayla iç içe hayırlı ve mutlu ömürler diliyorum Rabbimden…

Buradan Kiremithanem’e ulaşabilirsiniz.

Sevgiyle kalın, iyi olsun (:

6 yorum:

  1. sevgi abla yaa :)) okurkan bile sakinliğin bana ulaşıyor çok güzel olmuş bayıldımmm :)) emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun zaman ayırıp yer verdiğiniz için tekrar teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. Gözlemlerim ışığında: "Kiremirhane marigetli, üretken, birleştirici ve pozitif yayınları olan ismi gibi çevresindeki blogların çatılarına kremit olmaya çalışan güvenli bir hanedir..."

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerlidir. Lütfen yorum yapın.